Luppa
Här kommer en nyregistrerad färsking med sin första fråga... rolleyes.gif
Det är så att jag har en korallbärsplanta som är ca 2 år. Har letat info angående växten, och det står överallt att den är svår att övervintra, och att den ,om man har tur, producerar frukter även efter jul...
Det kan väl för 17 inte stämma? Min bara växer och växer, och den har varit proppfull med bär från typ september-oktober och är det än.
Den har visserligen ganska liten likhet med plantorna man hittar i affären, är ganska gles och mer "trädaktig", men jag tycker att den är fin ändå. yes.gif

Skulle vara kul om ni delar med er lite av era egna erfarenheter av den här växten, och jättegärna bilder!
Tack på förhand. =)
Alexander-VG-zon3
jätte lätt att övervintra ,, sätt den svalt och håll den lätt fuktig eller ha den som krukväxt undervintern så överlever den med att enbart tappa bladen som dock kommer nytt till våren ,, jag har även lyckas övervintra plantor i kylskåpet men då måste dom hållas helt torra . min blommar på våren och sommaren och får bär som som mognar till hösten ,, jag har även en hel del frösådder från egna frön som trivs jätte bra . har dom ute under större delen av året utom när det är frost då är dom inne för vintern . håller dom under tillväxtens alltid fuktiga och ger dom normal gödning från april till juli och planterar om dom i feb i ny jord och större kruka . och alla mina plantor trivs och blir större
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon