netaave
Det tar sig!
Att alla nu får en personlig handläggare på försäkringskassan tycker jag är ett bra drag, nu får man ju ett direktnr dit man kan ringa i vilka frågor som helst. Fick brevet med min handläggares namn och direktnr idag. tummenupp.gif
mamamaggan
Jo det är ju bra men det har vi haft förr också. Det är bara det att nästa gång man ringer så har man fått en ny och nästa gång man ringer så har man fått en ny ......................

Så funkar det iaf för oss. Man vet aldrig vem man ska vända sig till iaf. thumbdown.gif
Ophelia
Ja det är sannerligen inget nytt. Enda skillnaden är att det heter "personlig handläggare". Annars har väl alla som varit sjukskrivna en längre tid haft "sin" handläggare som handlagt just den dag man är född, företag man jobbar på eller annat lättidentifierbart.
netaave
Så har det inte varit här, då har man fått prata med nån som handlägger "dag 25" nu fick jag både namn o direktnr + ett brev från vederbörande
mamamaggan
Jo men så har vi haft det i flera år. Men som sagt ,man hinner prata med den handläggaren en gång och nästa gång man ringer så sitter det någon annan där. Den personen hänvisar till ett annat nummer och en ny handläggare och så har man fått en ny.

Samma sak upprepas hela tiden " din förra handläggare har fått nya arbetsuppgifter " får man höra hela tiden.

Så man får börja om varenda gång med någon ny som inte vet ett dugg om dig för h*n " har inte hunnit läsa igenom din papper än " men lovar att återkomma. H*n gör det men så är det dags för stora flyttkarusellen igen.

Vet inte om det är ett medvetet sätt av FK att fördröja all handläggning och på så sätt spara pengar?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon