Full version: Piplök och grönkål
annelito
Sådde piplök och gräslök i mitten av maj i år, ungefär och har inte sett röken av någon piplök. Det är bara ogräs som växer upp där. Vad kan det komma sig? I övriga delen av kökslandet syns sockerärtor, rödbetor, bönor av olika slag, potatis, gul lök, rödlök, scharlottenlök, 5 sorters plocksallad, majs, morötter.

Sedan undrar jag hur grönkålen ser ut i sitt tidiga stadie? Omöjligt att rensa ogräs när jag inte vet hur grönkålen ser ut... :-(

Tacksam för svar.
eugenia
Piplök ser ut som trådtunna spröt, som gräslök ungefär men nåltunna gröna. Ofta sitter fröt kvar i toppen på de späda groddarna. Grönkål ser ut som ett dubbelt grönt hjärta. Ledsen att jag inte hade någon bild.
annelito
CITAT (eugenia @ 09-06-2008, 18:32) *
Piplök ser ut som trådtunna spröt, som gräslök ungefär men nåltunna gröna. Ofta sitter fröt kvar i toppen på de späda groddarna. Grönkål ser ut som ett dubbelt grönt hjärta. Ledsen att jag inte hade någon bild.

Tack eugenia!
Då ska jag hålla utkik efter dubbla hjärtan i marken. Piplöken rensade jag tyvärr bort rakt av eftersom jag inte tyckte mig se något i lökväg kika upp...men satte nya frön i pallkrage så det borde vara lättare att se=mindre med ogräs.
therese.kvist
Hur lång tid tar det egentligen innan man kan skörda piplöken?
Jag har oxå bara en massa ogräs , men jag ser de puttiga lökstråna däremellan...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon