Full version: Ullöss
Sofiia
Huu, hittade de små odjuren på min nyinhandlade coelogyne. Så i morgon bär det av att inhandla alla världens bekämpningsmedel.

Men det dumma är ju att mina andra orkidéer stått precis intill den drabbade orkidén, så hur lätt smittar dessa löss? Förståss är det väl lika bra att behandla alla för säkerhets skull. Men jag kan inte se någo löss på de andra och på den som har löss är det alldeles inne emellan bladen.

Det sorliga är ju att det håller på att titta fram en ny liten stängel just där ullössen finns, men en lär väl bli uppäten nu den ranting.gif
Bassam
Provado sprayen är utmärkt men använd den gärna i kombination med provadopinnar eller såpa som ska blanda med vatten,
lycka till,h:Bassam
Sofiia
ja de ska alla som stått i samma rum få bada i provado-pinne bad och sprayas med provado spray. Lika bra att alla behandlas för antagligen har dom alla fått löss då dom badat i samma vatten sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon