Full version: Rosbilder
renate
Nu kommer rosblomningen igång.Alla rosor är översållat med knoppar,men orkar de blommar i denna torkan?Idag blåser det så alledes,inte så varmt men drygt 22° hade vi. Strålande sol efter morgonens moln.
[attachment=19457:2008_06_...__Large_.JPG] Maxima [attachment=19458:PICT0001...__Large_.JPG] En stickling utan namnlapp

[attachment=19461:PICT0002__Large_.JPG] Plena [attachment=19460:PICT0006__Large_.JPG]Stanwell Perpetual
Christina i Taxinge~
Nu är den underbaraste av tider! wub.gif
Härliga bilder!
Kajsa
Ja nu får vi ut och fota rosor, roligt. Vackra bilder renate rose.gif Vi måste få regn snart, jag kan visserligen vattna här men det är torrt ändå.
buffy
Det är värre med mkt regn än torka och svensk sommarvärme för etablerade rosor, skule jag vilja påstå. Svartfläckssjuka!!!

Bild på min vackraste ros just nu, kanske någonsin, Maiden's Blush.[attachment=19498:maidens_blush.jpg]
AnnammA
Rosor och pioner blommar tillsammans här. Den stora rosen är en "Wrams Gunnarstorp/American Beauty", men i kanten blommar även myskroshybriden "Walferdange".

Blomn.JPG
Många andra rosor också på gång.En härlig tid!
Men visst hade det behövt regna... Jag hade tänkt gödsla lite till innan midsommar, men vill helst inte när det är så torrt...

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon