JAg har ramlat över stoora gamla kastruller som jag är nyfis på att plantera blommor i. Bäst att ha ordentligt med leca i?? Kan man borra i dessa tjockbottnade kastruller??
KURT
10-06-2008, 06:59
Det är nog lättare att borra (metallborr) i sidan, så långt ned som möjligt.
ingrids
10-06-2008, 08:16
Håller med KURT, men skulle sätta mitt hål en bit upp för att få ett vattenmagasin i botten (se dock till att hålet hamnar i lecalagret så det inte täpps igen). Jag är varm anhängare av vattenmagasin i krukor, gör att man inte behöver vattna så ofta när plantorna vuxit till sig.
Heda
10-06-2008, 18:58
Åh, det där med hål på sidan istället för i botten är ju helt genialiskt...varför har jag aldrig tänkt på det??? TACK för tipset!!
Kilmister
10-06-2008, 23:04
Aluminiumgrytor går det nog väldigt dåligt att odla i. Rosfritt och emaljerat fungerar säkert bra.
KURT
11-06-2008, 04:55
CITAT (Kilmister @ 10-06-2008, 23:04)
Aluminiumgrytor går det nog väldigt dåligt att odla i. Rosfritt och emaljerat fungerar säkert bra.
Det går nog bra att odla även i aluminium, har man inte mycket lågt pH så löses det inte ut mycket aluminiumjoner.
messermark
11-06-2008, 09:32
Jag odlar även i en gammal gjutgärnsgryta som inte höll tätt i botten längre. Annars hade jag haft kvar den och fortsatt laga mat i den
mrsgreen
13-06-2008, 09:01
Hmm jag tänkte inte ens tanken att det inte skulle gå att borra hål i dem, får bli ett sidohål då. Mycket lecakulor och nåt skojs som blommar vackert. TAck för era svar!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.