Full version: Bajsplantagen
Kat
Igår var jag på Plantagen och köpte med mig några säckar täckbark hem. När vi lastat in i bilen kände jag att det luktade gödsel på mina händer och jag gissade att det kom från någon av jordsäckarna som stod på pall bredvid täckbarken.

Nu har jag hällt ut barken på tomten och insett att en av säckarna innehåller material med gödsel i! ranting.gif
Hur kul är det att få något som lockar fram ogräset när det var tänkt att göra tvärtom?

Jag borde skrapa ihop elendet och lämna tillbaka skiten, men jag vet fasen inte om jag orkar.
Jag klagar lite här istället.

*mutter, mutter*
nelly.trott
CITAT (Kat @ 10-06-2008, 11:53) *
Igår var jag på Plantagen och köpte med mig några säckar täckbark hem. När vi lastat in i bilen kände jag att det luktade gödsel på mina händer och jag gissade att det kom från någon av jordsäckarna som stod på pall bredvid täckbarken.

Nu har jag hällt ut barken på tomten och insett att en av säckarna innehåller material med gödsel i! ranting.gif
Hur kul är det att få något som lockar fram ogräset när det var tänkt att göra tvärtom?

Jag borde skrapa ihop elendet och lämna tillbaka skiten, men jag vet fasen inte om jag orkar.
Jag klagar lite här istället.

*mutter, mutter*

men .. stod det inte på säcken att den innehåller gödsel ?
Om det inte gjorde det så förstår jag din irritation men om det stod så är det inte bajsplantagen hehe
ibland har vi för bråttom sad.gif och i en stressmoment gör vi nåt galet ...
Kat
CITAT (nelly.trott @ 10-06-2008, 12:13) *
men .. stod det inte på säcken att den innehåller gödsel ?

Nej, det stod inte och det var nog inte meningen att den skulle innehålla det heller. Jag köpte sex säckar och har öppnat fyra. Endast en av dem luktar gödsel.
Man undrar lite hur de har lyckats...
Aqvakul
Jag har varit inne på Plantagen några gånger och faktiskt köpt en stångsekatör till starkt reducerat pris (99 spänn). Men jag tror inte jag går dit gen. Känns som om det är en slags "jätten gluff gluff" som konkurrerar ut och tar över......
Kat
CITAT (Aqvakul @ 10-06-2008, 12:48) *
Känns som om det är en slags "jätten gluff gluff" som konkurrerar ut och tar över......

Helt sant. Nu har blomsterlandet öppnat här också, så om något år har vi sannolikt inte en enda liten plantskola kvar.
Men de brukar(!) vara bra att bunkra saker som torv och bark på.
anne s
Ja Plantagen kan man verkligen bojkotta. Tycker de verkar satsa mer på solstolar och plastpynt än plantor. Jag som har förmånen att kunna åka till Zetas nu och då, kan inte längre köpa några växter på Plantagen. Zetas har ju så oändligt bättre kvalitet OCH faktiskt billigare ... Önskar att alla hade tillgång till en Zetas smile.gif
nelly.trott
oj oj klaga är väldigt lätt !!! men alla vill känna pengar !
Har du klagemål gå säg till de och inte som en annonym användare på forum. Det är som att snacka skit om någon .. inte alls trevligt ...
Det kommer den dagen du vill käpa solstolar och ingen specjaliserar sig på det och då klaga man över det också.

Vill du inte så handla inte där.
Man kan alltid gå där och klaga eller kanske kontakta producenten och ifrågasätta det som har hänt.

Man måste vara lite mer öppen och förstå ... det är inget konstigt. det är sommar och det är precis det som säljs nu uteväxter träd buskar och solstolar.

Det är väldigt tråkigt att det hände. Jag hade också varit arg och sur men jag hade definitivt gått och snackat med de eller klagat hos tillvärkaren .

lycka till !!!

P.s
Alla gör fel ibland .
Tänk om du tipsar någon om nåt och det misslyckas !?
Denna personen kanske blir som du är just nu och snackar massa skit .... man blir ovänner över en skit sak.

ta det lugnt
ds

Glömde säga att man kan alltid lämna över en lista med vad som kan göras bättre och smartare ur en kunds synpunkt . men om ingen säger det till ex " plantagen " så blir det inte bättre.

hälsningar
Kat
CITAT (nelly.trott @ 10-06-2008, 13:20) *
Det är väldigt tråkigt att det hände. Jag hade också varit arg och sur men jag hade definitivt gått och snackat med de eller klagat hos tillvärkaren .
lycka till !!!

Alla är inte lika.
För mig är det inte värt besväret att leta reda på en ny säck, skrapa ihop elendet och åka en mil för att lämna tillbaka en säck bark för 33 spänn. Däremot anser jag att jag har rätt att få muttra över ett konstruktionsfel.
Det är ju inte så att giganter som Plantagen och IKEA direkt går i graven för lite offentliga klagomål.
Ezereht
Det är troligt att om du går dit och har med dig kvittot och berättar hur det var, så får du en ny säck bark (utan att ta med dig den gamla).

Men jag förstår hur det är, man är hemma och håller på pyssla med sitt projekt, tror man har allt man behöver och så... bah. Besvikelse. *tröstkram*.
Kat
Det är möjligt. Jag ska komma ihåg det när jag har vägarna förbi någon dag. Inga extra miljöovänliga resor i onödan här smile.gif
nelly.trott
Kat ,
jag håller med dig att du får muttra men offentligt är det faktiskt inte.
Offentiligt blir det om du uppger personuppgifter annars är det annonymt.

men visst kan man klaga .
dock är det trots allt orättvisst att göra det annonymt, du kan mejla vet jag och det är en av de miljövänligaste allternativ du kan göra .

P.s

Det kommer att bli bra !
ds
Bee
Man lär sig efter hand vilken affär som är bäst på vissa varor. Plantagen har tex ett suveränt urval av krukor och allehanda tillbehör till växter. Och visst slinker det med en och annan växt också när man ändå är där även om priserna är förhållandevis höga.

Du hade otur med täckbarken Kat och jag förstår din irritation.
Kat
CITAT (nelly.trott @ 10-06-2008, 16:04) *
... men offentligt är det faktiskt inte.
Offentiligt blir det om du uppger personuppgifter annars är det annonymt.

Offentlighet har mindre att göra med vem som säger något än var det sägs. Att klaga på detta här är likvärdigt med att göra det på torget, på bussen eller på tidningarnas insändarsidor. Ingenstans avkrävs jag att skylta med personuppgifter.

(I övrigt är jag inte särskilt anonym alls. Det tar bara några minuter för vilken jeppe som helst att ta reda på vad jag heter och var jag bor.)

http://g3.spraakdata.gu.se/saob/

CITAT (nelly.trott @ 10-06-2008, 16:04) *
Det kommer att bli bra !

Ogräset tycker nog det i alla fall 000.gif
DragonLady
Var på platagen härom dagen för att köpa lite vattenväxter.. fick tag på ett par trots det torftiga sortimentet.. fick också tag på planteringskorgar.. men, till detta behöver jag ju vattenväxtjord också men det hade de inte............ confused.gif
Frågade varför de hade växter o krukor men ingen jord... på det svarade han att han inte visste det... wacko.gif goddag yxskaft...
Alexander-VG-zon3
jag tycker så här om plantagen -- personalen kan inte så mycket och växterna är antingen eller en del av dom är väldigt friska och snygga medans en del av dom är halvt döda .

jag handlar där dels hittar man en del ovanligt och dels vet jag hur växter ska se ut och dels så behöver jag inte hjälp med växterna och jag behöver inga extra artiklar som jord och plus jag vet så pass mycket att jag vet vad jag köper i växtväg . alla växter jag köpt därifrån har jag blivit väldigt nöjd med . sedan kan det hända att dom i personalen räknar fel på allt så man får allt mycket billigare eller att persdonalen oftast inte kan något alls men sånt får man ta .

plus dom beställer in jorden så det är inte dom som tillverkar den . så det är inte deras fel .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon