Har det inte kommit upp någonting alls ur löken? Inte mycket till tröst, men jag har också svårt att få smålökar att växa till sig. Har försökt med ett antal sidolökar till amaryllis, men inte växer de till sig heller

. Har en minilök där ett litet blad sticker upp halvvägs och så har den sett ut i minst ett halvår nu, INGENTING händer (den vare sig växer vidare eller dör). Kanske din lök vill vila torrt+svalt ett tag för att sedan planteras igen (luftig jord, amazoner ruttnar lätt om det blir för blött)? Det funkade för mig när alla blad dog ner p.g.a för mycket vattning och nu kommer det ett nytt blad med god fart.
Hibiskussticklingar tycker jag också tar en väldig tid på sig att rota sig och börja växa och betydligt fler sticklingar dör än kommer igång för mig. Har gjort nya försök nyligen och satt hibiskus- och olivsticklingar i såjord uppblandad med mängder av små lecakulor och perlit och sedan en påse med små hål över sig och ett fönster utan direkt sol, så nu jäd...s ska de väl ta sig

. Har också några oliv- och citrussticklingar i en lerkruka med sand+lite såjord och en mindre lerkruka inuti (botten pluggad) som hålls fylld med vatten och en påse över alltsammans, detta ska vara en "delux-metod" har jag läst, men vi får väl se... (åtminstone en olivstickling har redan gett upp

) Ett annat trick ska vara att sticka ner sticklingen i kanten på en kruka så att den får både fukt+syre. Har inte testat denna metod själv (ännu) dock.
Lycka till med växterna och ge inte upp!