Blackelvira
Finns det någon som vet var jag kan få tag på "den arbetsfria trädgården" eller Lättskött trädgård på naturligt sätt av Ingrid Olausson?
Ingrid Zon3
Den andra finns på www.bokfloran.se
Blackelvira
Tack. Nu har jag köpt den. Finns det ingen som vill sälja "Den arbetsfria trädgården" här i forumet?
eco-fighter
Man skaffar en trädgård för att man har ett intresse, inte för att man skall känna tvång att arbeta. Den arbetsfria trädgården... hmmm den tillhör en lägenhet. ;-)
KURT
"Den arbetsfria trädgården" skall kosta 50 kr på Antikvariat Gläntan.

http://www.boknatet.com/
ingrids
Alltså, jag tolkade det som en undran om någon här har en arbetsfri trädgård och gick nyfiket in för att kolla - jag har liksom fått uppfattningen att odlaiter är mer lagda åt andra hållet giggle.gif
eco-fighter: jag har en lägenhet, min trädgård är inte arbetsfri ... (och den hör till lägenheten)
Eva i Västerås
Hörru eco-fighter!
Vad säger att man inte kan ha intresse för att man vill göra trädgården så lättarbetad som möjligt?
Ska man skämmas för att man vill ha snyggt och lättarbetat samtidigt?
Arbetsfri är ju ingen trädgård, men man KAN faktiskt trivas i sin trädgård och ha den fin utan att jobba ihjäl sig.
Boken "Den arbetsfria trädgården" är förresten jättebra, men jag säljer inte min.
Blackelvira, hoppas du får tag på den.
Lisbeth zon2
Kolla på biblioteket, på loppis kanske.
RibesRubusVitis
Säljer inte heller min, men om du läser engelska kan du ju beställa originalboken:

http://www.amazon.com/Ruth-Stout-No-Work-G...k/dp/0878570004

Blackelvira
Jag tackar och bockar för all hjälp. Nu har jag fått tag på båda böckerna. Man kan lita på er odlaiter. thanks.gif
Blackelvira
Jag fick min bok från Antikvariat Gläntan dagen efter jag beställt den och har redan läst ut den. Den är väldigt intressant.

Ingrid Zon3
Berätta gärna mer!
Är det liknande upplägg som "Latmansträdgården" (som går ut på att om man gör underarbetet riktigt noggrannt då kan man lata sig sen... iaf om man valt rätt växter biggrin.gif)
RibesRubusVitis
Boken kan väl beskrivas som "täckodlingens evangelium". Ingrid Olausson har översatt Ruth Stouts bok och kompletterat med en inledning och en avslutning om "Marktäckning i Sverige", "Kompostering – en naturlig process" mm.
Ingrid Zon3
OK, tack, då är det inget för mig. Har en X tusen kratt-och vinbergssnäckor boende på radhustomten...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon