Full version: Patty's Plum, njae...
Ingrid Zon3
För 2 år sedan köpte jag två plantor jättevallmo med namnet Papaver Orentale 'Patty's Plum' på etiketten, från en välrenomerad plantskola. Planterade och väntade. Ingen blomning i fjol men i år...

Det är bara det att färgen inte alls stämmer:
[attachment=19504:Papaver_PP.jpg]

Laxrosa eller vad man nu ska kalla det för. Långt från vad jag förväntat mig. Lånar in en bild på vad jag väntat mig från nätet:

Kan färgen variera så mycket pga jordmån? Ska jag reklamera?
Heda
Jag hade reklamerat! ar du kvittot kvar?? Det händer ju att de felmärker växter....
embees
CITAT (Ingrid Zon3 @ 10-06-2008, 12:37) *
För 2 år sedan köpte jag två plantor jättevallmo med namnet Papaver Orentale 'Patty's Plum' på etiketten, från en välrenomerad plantskola. Planterade och väntade. Ingen blomning i fjol men i år...

Det är bara det att färgen inte alls stämmer:
[attachment=19504:Papaver_PP.jpg]

Laxrosa eller vad man nu ska kalla det för. Långt från vad jag förväntat mig. Lånar in en bild på vad jag väntat mig från nätet:

Kan färgen variera så mycket pga jordmån? Ska jag reklamera?

Den bilden stämmer med min Patty's Plum.

Jag hade också reklamerat
Ingrid Zon3
Jag har skickat ett mail till plantskolan nu. Det kan ju hända att de fått fel i leverans.

Samtidigt är det ju förbaskat tröttsamt för även om jag får riktiga PP nu så blir det ju blomning tidigast nästa år. Ska man behöva köpa allt när det blommar för att få rätt kulör???
Christer i Falköping
Det är ytterst få växter som ändrar färg efter hur jorden är beskaffad, vallmo är inte en av dem. Så reklammera!
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon