humla
Någon som har ett riktigt gott recept på potatissallad? Någon som är krämig och god...
*Ulrica*
Så här gör min mamma och det blir supergott tycker jag!

Kokt fast potatis
Purjolök
Gurka
Grönt äpple

Majonäs+vispgrädde+kryddor

Gillar man vitlök så funkar det utmärkt att ha i.

Serveras väl kyld!
Vippan
Potatissallad

10 st medelstora kokta potatisar

1 stor gul lök hackad

1 purjolök strimlad

2 äpplen

2 saltgurkor

Sås

1,5 dl majonnäs

2,5 dl gräddfil

1,5 tsk senap
svartpeppar kapris

En jättegod potatissallad det här receptet räcker till ca 10 personer gott till grillat.
humla
Tack för tipsen! Brukar man ha i äpple? Hade ingen aning om att man kunde ha i det!
*Ulrica*
CITAT (humla @ 11-06-2008, 12:56) *
Tack för tipsen! Brukar man ha i äpple? Hade ingen aning om att man kunde ha i det!
Det är riktigt gott med äpple i - många blir positivt överraskade!
jazoo
Min favorit, på ett ungefär:

Kall, kokt potatis
Gurka
Tomat
Oliver (vanliga gröna oliver som skivas)
Kapris
Purjolök
Gärna lite grönsallad eller ruccula
Matlagningsyoghurt/turkisk yoghurt

Smaka av med lite örtsalt eller salladskrydda

Fräscht, mättande och gott.
Elisabeth P
fetaost är ochså jättegott att ha i.
EKLO
I helgen tänkte jag prova en (för mig) ny variant - tänkte på taboulleh (stavas?) som man gör på bulgur - byta ut bulguren mot grovskuren kokt ppotatis. Det kan ju inte bli annat än gott...? Hackad mynta, tomat, citronsaft eller lime, lättkokt sallatslök, persilja, olivolja, salt peppar, kanske lite feta...
Piccante
CITAT (EKLO @ 11-06-2008, 21:58) *
I helgen tänkte jag prova en (för mig) ny variant - tänkte på taboulleh (stavas?) som man gör på bulgur - byta ut bulguren mot grovskuren kokt ppotatis. Det kan ju inte bli annat än gott...? Hackad mynta, tomat, citronsaft eller lime, lättkokt sallatslök, persilja, olivolja, salt peppar, kanske lite feta...

låter som en spännande och god variant av potatissallad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon