Full version: Citrusnäring
Stevick
Har läst att man kan använda citrusjord till olivträd, jag har provat detta o det har fungerat mycket bra, men kan man även ha citrusnäringen till? Står på att den främjar blad och fruktsättning....
Christer i Falköping
Visst kan du det. Men det finns egentligen ingen anledning till att köpa specialgödsel överhuvudtaget. Den vanliga blomgödseln räcker bra.
Christer.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Stevick @ 11-06-2008, 18:35) *
Har läst att man kan använda citrusjord till olivträd, jag har provat detta o det har fungerat mycket bra, men kan man även ha citrusnäringen till? Står på att den främjar blad och fruktsättning....

fast även om du ger den citrusnäring som främjar blomning kommer den ändå inte blomma så bra om den står varmt vintern igenom. jag ger min knappt någon gödsel och då är det vanlig gödsel ( som blåkorn ) när jag väl ger och dom blommar ändå och växer jätte bra och sätter frukt . dock planterar jag jag min ena i kruka nästan varje vår i plantjord eller kogödsel som är uppblandat med grus eller leca så det ger väl en extra kick men utan omplantering trivs den lika bra också iallafall min som jag har i kruka .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon