Full version: Humle
Tezzla
Jajaja, jag vet att man inte ska klippa humle biggrin.gif Men i den halvstorm som nyss varit så har min humle farit illa sad.gif Den ser hemsk ut. Kan jag klippa ner den till ca 10 cm och hoppas på att den sätter ny fart? Hulme är det ju nästan ogräsvarning på...
Ingrid Zon3
Jag tror inte att att du kommer att påverka den på något sätt genom att klippa av det som "ser hemskt ut". Det krävs mycket mer än så för att slå ut huml. Tro mig, jag har försökt med att gräva upp rötterna, det verkade inte påverka den nämnvärt mer än ett par veckor, ungefär lika länge som jag hade träningsvärk alltså. giggle.gif
Tezzla
CITAT (Ingrid Zon3 @ 11-06-2008, 22:05) *
Jag tror inte att att du kommer att påverka den på något sätt genom att klippa av det som "ser hemskt ut". Det krävs mycket mer än så för att slå ut huml. Tro mig, jag har försökt med att gräva upp rötterna, det verkade inte påverka den nämnvärt mer än ett par veckor, ungefär lika länge som jag hade träningsvärk alltså. giggle.gif

Jamen, det låter ju bra. För mig alltså, inte för dig flirting.gif Då tar jag och klipper ner den i morrn och hoppas på att den skjuter ny fart igen tummenupp.gif
Ingrid Zon3
Du behöver inte oroa dig för mig, jag flyttade ifrån humlen! coolgleam.gif
Den är säkert kvar och fortsätter flytta på takpannor och lossa panelen...
Tezzla
CITAT (Ingrid Zon3 @ 11-06-2008, 22:38) *
Du behöver inte oroa dig för mig, jag flyttade ifrån humlen! coolgleam.gif

Inte på grund av, hoppas jag -fear-.gif

biggrin.gif
Ingrid Zon3
Njae, i alla fall inte enbart pga humlen biggrin.gif

Fast jag utvecklade en viss humlefobi på kuppen tror jag...
Grå
Humle är vackrast på störar (inte fisken, alltså) tycker jag.
Tezzla
CITAT (Grå @ 12-06-2008, 18:55) *
Humle är vackrast på störar (inte fisken, alltså) tycker jag.

Ja, jag håller nog med. Min humle pryder iofs sin plats mot det bruna garaget, men den är lite trist dock...
Bassam
du kan beskära humle hårt.
lycka till, h: Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon