Christer i Falköping
Var ute och vattnade förut, men blev ivägjagad av mängder med knott. Har inte haft knott här alls under de åtta åren jag bott här, men nu finns det mängder. Inget rinnande vatten finns närmare än 700meter heller. Har de blivit så desperata att de skiter i vilket nu eller? Men så kom regnet istället. Ett lugnt stilla sommarregn i snart en timma. Eftersom det är såpass lugnt rinner det inte bara iväg, utan lägger sig så fint överallt. Härligt. Bara det nu inte håller på resten av sommaren.
Christer.
emmas matte
Väntar fortfarande på regn
Christer i Falköping
Vi behöver det verkligen, för det brinner i en trovmosse bara någon mil härifrån. Nu regnar det betydligt mer kan jag säga. Bara marken hunnit bli lite fuktig så att det inte bara rinner iväg. Blåser lite åt erat håll nu, så det kommer snart skall du se.
Christer.
CillaM
Skicka hit! Skicka hit!
Ingrid Zon3
Åh, hoppas det kommer hit också! Här har kommit några skurar idag men det var som att "spotta en törstig kamel i halsen". Skulle behöva flera dagars fint sommarregn.

I morse när jag kom ut stank det brandrök i villaområdet. Vet inte om det var från en markbrand i närheten eller om det var den stora branden i Östergötland. På lokalradion sa de att röken från den kändes i delar av Stockholm också. Så otäckt! Känns liksom inte aktuellt att gnälla över växterna i trädgåden längre.
mollys_matte
Vi fick två småskurar med regn idag... Båda gångerna höll jag tummarna att det skulle regna rejält.. men tji fick jag... *suck*
Det skulle sitta fint med en rejäl skur tycker jag nog.

Såg på smhi att det skulle bli soligt igen imorrn... men troligen regn på fredag, och då jobbar jag ändå, så får passa på att gräva lite imorrn då.
ingrid fuxwall
Blås hit regnet
Helen i Piteå Zon 5
Jaaa, nu byter vi ett tag... ni får mitt regn och jag får er sol yes.gif
Ingrid Zon3
Taget! bytt är bytt, Helen.
Fenja
Här regnar det minsann inte, trots att smhi påstår det... rtfm.gif
Mvh
Fenja
HelenJ
Äntligen äntligen äntligen kom det hit till slut också!!! Hoppas det regnar hela natten - tunt och fint men mycket.....
Stormhatt
Lite högre upp i landet (Härjedalen) så var jag ute på fjället idag. Där övergick regnet till ett stilla...snöfall. Hela jag såg ut som en snögubbe där jag vandrade längs leden. Här behöver vi också regn efter förra veckans värmebölja, men snö?!

Så här såg det ut innan det började snöa iaf:

[attachment=19575:IMG_4964.jpg]

embees
20 droppar är allt vi fått här i byn....det blötade inte ens ner asfalten på gatan.... angry.gif
mamamaggan
Här fick vi hela 2mm i dag ! Ska det åska och regna kan det väl komma rejält! angry.gif

Vi har ju tur som kan vattna med sjövatten men man kan ju inte ha spridarna igång jämt.
Krolliljan
Små vattenpölar nu när jag vaknade. bravo.gif
Fenja
Jippie! Det kom flera fina lugna regnomgångar här i natt! wub.gif
Mvh
Fenja
Ingrid Zon3
Inte här sad.gif
Men nu har jag sängkläderna på vädring, tvätt på torkvindan. Är det något mer jag kan göra för att fresta regnguden?
Bee
Här skiner solen och inte ett regnmoln i sikte. +19.9 grader. Det är en underbar dag faktiskt om det inte var för bristen på regn. Vattenräkningen skenar och gräsmattan blir brunare och brunare.

Jag jobbar hemifrån idag så jag har altandörren öppen. Kan höra någon längre bort köra gräsklipparen. Kan inte vara bra för det torra gräset väl.
renate
Nu är det molnigt här,det kom några små miniskurar men det fuktade knappast marken.Däremot är här knott så jag flydde inomhus.
Krolliljan
Ja , vad mycket knott det var i morse efter regnet. mad.gif
Christer i Falköping
Småregnade hela natten, men blev bara 4mm till slut. Men så mycket gladare växterna ser ut nu, kan ju bero på att det gått ned under 20 grader också.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon