rissen
Hej Alla

Jag har två Löjtnantshjärta som står alldeles galet placerade. I stekande sol coolgleam.gif .
Nu känner jag för att ge dom ett bättre liv i lite mer skugga. För att komma sanningen närmare så vill jag ge deras bostad åt två Stormhattar.

Kan jag flytta Löjtnanterna nu om jag klipper ner dom eller MÅSTE jag vänta tills i höst. Just nu ser det för jä.... ut i rabatten för dom lider alla helvetes kval i solen.
Gåsis
Du kan nog flytta dom när som helst om det viktigaste är att dom kommer bort. Att flytta dom för att få vacker blomning på ett annat ställe går nog inte. Dom överlever säkert en flytt nu men blir inte vackra som vanligt.

/Åsa
Sussie F-Flower
Ja, jag är absolut inte proffs på det här, men vi är ännu bara i början på juni...

..och vore det i min rabatt så skulle jag bara gräva upp och flytta på växterna dit jag vill ha dom...

kanske dom tappar lite av "blomkraften" för att dom blir störda, men dom får snabbt nya rötter, om något skadats, och hinner komma i blom ändå.

Jag skulle inte klippa något alls, bara flytta och vattna och vattna... tror att dom tar sig på någon vecka eller två...

...säger en glad amatör...

Lycka till!
HelenJ
Jag har ett gäng rosor som jag av olika anledningar varit tvungen att gräva upp och flytta varje sommar tre år i rad! För det mesta mitt i värsta sommarhettan... De har blivit ledsna förstås, men klarat sig bra allihop. Så visst funkar det, bara man vattnar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon