Full version: Rosens namn?
svennis
Vem kan namnet på denna g.gif
?

Marie Curri 001.JPG Inte Mari Curri, namn på albumet.

Christina i Taxinge~
Veilchenblau....?
buffy
Den liknar en ros som såldes på Fredriksdals rosdagar förra året, antagligen ur Flora Linneas sortiment. De ex som fanns sålde slut mkt snabbt! Veilchenblau ringer dock inga klockor, men jag kanske hör dåligt =/

Rhapsody in Blue var den jag menade.
Adelina
Det är 100 % Veilchenblau. Alltså en Multiflorarambler, kan bli riktigt stor, i södra Sverige kan vi ha den som trädklättrare!

Buskrosen Rhapsody in Blue är något lik i färgen, men det är en starkare färg, större blomma samt mera fylld.
Den blir ca en meter hög.
svennis
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 11-06-2008, 23:17) *
Veilchenblau....?

Yes bravo.gif
svennis
[quote name='buffy' date='12-06-2008, 00:02' post='856197']
Den liknar en ros som såldes på Fredriksdals rosdagar förra året, antagligen ur Flora Linneas sortiment. De ex som fanns sålde slut mkt snabbt! Veilchenblau ringer dock inga klockor, men jag kanske hör dåligt =/

Rhapsody in Blue var den jag menade. Bild på den

Rhapsody in Blue.JPG

[quote name='Adelina' date='12-06-2008, 07:58' post='856237']
Det är 100 % Veilchenblau. Alltså en Multiflorarambler, kan bli riktigt stor, i södra Sverige kan vi ha den som trädklättrare!

Buskrosen Rhapsody in Blue är något lik i färgen, men det är en starkare färg, större blomma samt mera fylld.
Den blir ca en meter hög.

Multiflora högt i Furan

R. Multiflora.JPG
Adelina
Oj vilket fint rosträd Svennis!

Är det Multiflora arten som du har?
svennis
CITAT (Adelina @ 12-06-2008, 22:19) *
Oj vilket fint rosträd Svennis!

Är det Multiflora arten som du har?

Jo den från Japan.
Bina är och hämtar frömjöl i den . bild på Bi smile.gif

Multiflora.JPG

Stiffe
Adelina
Det låter som om du också bor i skåne? RiB blir här (skåne, zon 3) minst 2.5m hög. Vad det är som är mini med RiB begriper jag inte. biggrin.gif

Appropå Svennis Multiflora i en fura, så kan jag meddela att vi har en stenros som också klättrar i en fura. Den är nu uppe på en cirkus 5m höjd. biggrin.gif
/S
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon