Eva i Skåne
Jag vet att det finns en tråd om att forumet är segt och jag har varit inne i den några gånger tidigare, men jag öppnar inte en tråd med 11sidor när det är så långsamt.
Jag vet att inte alla har/ har haft problem, men för min del är det segt så jag helst hoppar över Odla numera. crying.gif Det som får mig att titta in då och då är att jag har några som jag skickar pm till ibland, men att öppna och läsa trådar är nästan omöjligt (tidsmässigt).
Jag saknar verkligen den tiden då jag varje dag kollade nya inlägg på forumet, läste och skrev svar om jag kände för det.
Ska det fortsätta vara så här? Finns det något svar på varför det blivit så? Har forumansvariga gett någon förklaring nånstans?

Jag menar inte att detta ska bli en lång och seg tråd till om ett tidigare berört ämne, men om något vet något vore det intressant att få höra.
*Stintan*
"Hej
Vi håller på att undersöka olika uppgraderingsmöjligheter för att få
snabbare server med bättre kapacitet"

Detta svar har jag fått av forumansvariga efter att ha mailat dem och påtalat problemet i slutet av maj.
Eva i Skåne
Tack Stintan för svar. Då finns det hopp...... kanske
karlsdal
Hmm... kan det vara din uppkoppling eller dator kanske? Jag har inte minsta lilla problem. Din dator kanske inte sparar något i cach-minnet och då tar det längre tid för den varje gång du öppnar en sida (det går att stånga av/sätta på den funktionen). Det är väldigt många bilder på forumet också, det brukar vara väldigt jobbigt för många datorer (även om man inte öppnar och tittar i de trådar med bilder så måste datorn ändå läsa in informationen om att det finns bilder och vart de ska läsas ifrån mm mm)
*Stintan*
Ja det där har jag också funderat lite över. Det finns ju några låååååånga trådar som det är hur mycke bilder som helst i till absolut ingen nytta i efterhand. Även gif-bilder tar ju plats när det är många. För att inte tala om gamla nummertråden.
HelenJ
Inte bara trögt - inlägg försvinner! Jag kan se en del på min dator som andra inte ser på sin - och vice versa. Och chatten är väldigt opålitlig - rätt som det är slängs den ene efter den andre ut. Håller Odla på att braka samman helt?
Wilmer
crying.gif -fear-.gif -cry-.gif
Gillan
CITAT (Eva i Skåne @ 12-06-2008, 17:46) *
Jag vet att det finns en tråd om att forumet är segt och jag har varit inne i den några gånger tidigare, men jag öppnar inte en tråd med 11sidor när det är så långsamt.
Jag vet att inte alla har/ har haft problem, men för min del är det segt så jag helst hoppar över Odla numera. crying.gif Det som får mig att titta in då och då är att jag har några som jag skickar pm till ibland, men att öppna och läsa trådar är nästan omöjligt (tidsmässigt).
Jag saknar verkligen den tiden då jag varje dag kollade nya inlägg på forumet, läste och skrev svar om jag kände för det.
Ska det fortsätta vara så här? Finns det något svar på varför det blivit så? Har forumansvariga gett någon förklaring nånstans?

Jag menar inte att detta ska bli en lång och seg tråd till om ett tidigare berört ämne, men om något vet något vore det intressant att få höra.

Jag har precis samma problem som dig Eva. Jag har totalt tappat lusten för odla på grund av att det är så segt och att det dessutom inte fungerar som det ska. Jag vet inte hur många ggr jag svarat på ett inlägg, och när jag väl skickat det så får jag till och med svaret att jag inte är inloggad!!!..........Jag var ju inloggad när jag började skriva wacko.gif .................Och som jag sagt förut, det är bara här på Odla som det är så, ingen annan stanns dunno.gif ................har jag otur nu, så blir detta inte skickat............
Calypso_bulbosa
CITAT (HelenJ @ 12-06-2008, 21:48) *
Inte bara trögt - inlägg försvinner! Jag kan se en del på min dator som andra inte ser på sin - och vice versa. Och chatten är väldigt opålitlig - rätt som det är slängs den ene efter den andre ut. Håller Odla på att braka samman helt?

rtfm.gif Problemen med chatten,påtalades för åtskilliga veckor sedan,men ingen respons och ingen förbättring ännu snarare sämre,tyvärr! sos.gif

Fredagskvällar fungerar forumet extra dåligt för mig,inlägg försvinner,sidan blir blank m.m. ranting.gif
skogstroll
jag har aldrig problem med forumet, så om det är fler än jag som inte har problem måste det väl vara lokala uppkopplingar eller datorer som är problemet
Farbror Blå
Jag tycker också att alldeles för många här på forumet är sega..wink.gif
Grå
Ja, jag vet iallafall en dator i Småland som skulle må bra av att ghostas om ordentligt, men jag drar mig för att göra det även om det är smidigare än forna tiders format C. Har blivit lite bekväm på gamla dar... kanske man skulle vända sig till någon av de båda barnslavarna...de kan behöva lite att göra.
Eva i Skåne
Hurra, hurra, idag går det snabbt som tidigare. Hoppas att det är bestående!
Anki på Öland
Och idag har jag för första gången fått smaka på det segaste sega i forumväg man kunde tänka sig! Nu förstår jag precis vad ni menar.............. wacko.gif
Anki
Anki på Öland
Så skönt! Tillbaka i vanlig hastighet idag! smile.gif
Anki
zaaritha
Otroligt segt här också!
Huggorm
Men här går det undan, inga problem alls!
Calypso_bulbosa

crying.gif Som vanligt strular chatten,vilket blivit ett återkommande dilemma på fredagar... ranting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon