Full version: Vill ha en fin blomma
Hazel
Nån som kan ge tips på en inomhusblomma som faktiskt blommar whistling.gif tycker dom flesta blommor man köper i affärn är slit och släng blommor "släng dom när dom blommat om" men jag vill inte slänga mina blommor! detta har lett till att jag mest att växter som endast består av blad. Men jag hade velat ha nåt med lite färg i, som blommar om utan att man behöver ge dom en massa konstig specialskötsel giggle.gif det är jag helt enkelt för lat för.. fick en Kalla idag men det verkar va samma där, svårt att få den att blomma om
Eva-Helene
Pelargon brukar vara tacksamma - om man tål dom, alltså. Tyvärr så är många överkänsliga mot pelargoner.
Hibiskus, i alla fall dom äldre varianterna.
Om du "bara" är ute efter färg, så finns ju Palettblad. (det är väl ingen som kunde gissa att jag skulle tipsa om Palettblad va?) whist.gif
Platinum
Vill du ha en tålig planta som blommar så går mitt tips till Kristi törnekrona (Euphorbia milii).
Sofiia
phalaenopsisar blommar gärna om. Och dom kräver nog inte så mycket heller. Jag dränker mina en gång/vecka sommartid och lite längre emellan vintertid. Det negativa med dem är ju förståss att dom lätt blir fler dunno.gif

St paulior blommar ju ganska bra dom med.
Kee
Kalanchoë, blommar, är lättskott och kan blomma om. Förvånad över att ingen sagt ordet "hoya" än, de kan ju verkligen producera blommor!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon