Full version: Uppätna knoppar!
Bee
Usch och fy! Jag trodde jag övervakade mina nyplanterade rosor men det gjorde jag inte. Små gröna larver har haft kalas på nästan alla knoppar fear.gif -cry-.gif
Plötsligt såg jag det bara och jag har knusat larv efter larv nu. Jösses så arg jag var!
Nu återstår bara lite stickor mer eller mindre av det som skulle ha varit fina knoppar. Dom uslingarna har varit på Ghislaine de Feligonde, Winchester Cathedral, LD Braithwaite (nya för i år) plus dom från förra året. Men nykomlingarna ser värst ut. Förutom Officinalis som tydligen inte var god. För den delen, Rosamundi föll inte heller larverna i smaken. Hon har massor med knoppar!

Nu undrar jag: bör jag klippa av "resterna" så att det kan växa fram nytt? Så hade jag ju gjort om knopparna fått komma i blom menar jag.
Jag är lite osäker och behöver ha ett gott råd.
Kajsa
Ja hu vad sur man blir, klipp ner dom en bit så får dom börja om, tycker annars att mina rosblad har allt i ohyraväg i år, jag nyper och nyper.
Bee
Tack, Kajsa. Nu går jag ut med sekatören!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon