BjursBerit
har lagt in bilder på hur mitt jobb med min nya trädgård sakta växer fram..nästan alla växter är hämtade från ängen nu..
mitthus1.jpg

nyarabatten.jpg

vinbarshorna.jpg

traktore.jpg

uteplats.jpg

nyarabatten1.jpg

nya2.jpg

vinbarshorna2.jpg

jobbet fortgår..
Ophelia
Härligt! Gärna flera bilder allt eftersom. Det är skojigt att se en trädgård växa fram från "ingenting" för det var ju inte mycket till växter i trädgården när du började. Väntar med spänning yes.gif
BjursBerit
glömde visa ängen där mina plantor har stått i väntan på en ny trädgård..många finns inte längre men många har överlevt också..det har varit ett digert arbete att se plantorna i ogräset sen att ränsa ut dom från ogräs.. ..nu är det bara en lite del som är kvar att hämtas
ängen här har alla mina sparade plantor stått i 2 år ..många har gått bort men måmga har överlevt också..

nää det fanns inget här bara en del träd..björkar..en silverpil ..
Ingrid Zon3
CITAT (Ophelia @ 13-06-2008, 08:50) *
Härligt! Gärna flera bilder allt eftersom. Det är skojigt att se en trädgård växa fram från "ingenting" för det var ju inte mycket till växter i trädgården när du började. Väntar med spänning yes.gif

Jag med! och berätta gärna lite om hur du tänkt dig det hela.
BjursBerit
vid ena sidan av huset blir det en uteplats med stenmjöl med gräs,hostor och skrot..sen väl nån kruka med blommor också den blir väl ca 15 kvadratmeter stor..( är lite dålig på att beräkna ytor)vid andra sidan blir det en rabatt med sten runt..den stora vid gångvägen är väl 20 meter lång och där blir det mycket träd,buskar lite vindskydd...tror jag man vet aldrig ..allt kan förändras efter vägen
Alba
Vilket underbart hus......suck.

Så roligt det ska bli att få följa utvecklingen av din nya trädgård........för du ska väl lägga in fler bilder och berätta.
HelenN
Åh....sånt här älskar jag....före och efterbilder!!!! Blir ju jättebra!! //Helén
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon