ingrid fuxwall
Förra året köpte jag tre klätterrosor på Lidel. Bra rosor som blommade fint och speciellt den gula klarade vintern jättebra! Behövde knappt klippa bort något på den i våras men förra året var rosorna gula och i år röda!!

Har inget emot färgbytet men undrar vad det kan bero på, speciellt som det är samma grenar i år, förstår att man ympar in men nu är det ju frågan om kvistar som gav gula rosor förra året dunno.gif
Kajsa
Fanns det inget namn på rosen ? Många rosor har flera färger, var den rent gul och sedan rent röd, inte strimmig, något mönster ? Du får väl se i sommar om alla rosorna får samma färg eller dom blir olika, jag tror dom kommer bli lite olika i sina färger.

Lägger in ett par bilder på en ros som oftast blir helt olika i färger, mönster

Chicago Peace, alla blommor blir olika, men jag menar inte att det är denna du har.
Ezereht
(bara undrar var i ditt album du har bilderna på chicago peace, Kajsa? ).
Kajsa
Du hittar rosen i album/ Tehybrider, har en bild till av den.
Betty
CITAT (ingrid fuxwall @ 13-06-2008, 22:16) *
Förra året köpte jag tre klätterrosor på Lidel. Bra rosor som blommade fint och speciellt den gula klarade vintern jättebra! Behövde knappt klippa bort något på den i våras men förra året var rosorna gula och i år röda!!

Har inget emot färgbytet men undrar vad det kan bero på, speciellt som det är samma grenar i år, förstår att man ympar in men nu är det ju frågan om kvistar som gav gula rosor förra året dunno.gif
Om man har olika typer av jord på olika ställen i trädgården så kan åtminstone en del perenner byta färg när man flyttar dem från en plats till en annan. Vet inte om samma sak gäller för rosbuskar - men tjaa, varför inte... g.gif
ingrid fuxwall
Namn på rosen hade jag då förra året men nu spelar det ingen roll - denna röda ros är vackrare än den gula som blommade då - förra året
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon