Full version: Min krasse gulnar!
lantislena
Hejsan!

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta!! Jag har nu för andra sommaren satt krasse i mina amplar och ja- det känns som om jag får en repris från förra sommaren då bladen gulnade nästan med det samma de tittade upp. Jag kan inte se någon ohyra någonstans men något fel lär det ju vara. Detta gör mig MINST sagt lite ledsen då blommorna skulle bli så fina. Tips om någon har.
Väl mött- "lantis".[/font]
Fenja
Hej och välkommen hit!
Jag gissar att du har amplar som inte är så jättestora och att du sått flera fröer i varje. Det är helt enkelt näringsbrist som gör att de gulnar. En buskkrasseplanta i en ampel på minst 5 liter kan fungera, ge dem gödselvatten varje gång du vattnar.
Mvh
Fenja
lantislena
Hej Fenja!

Tack så mycket för svar. Jag får väl ändå medge att det nu känns lite pinsamt blush.gif - såklart att det är näringsbrist!!!! Amplarna är rätt så stora men några 5 liter - NÄÄÄÄÄÄ hehe.. jag slängde väl ner 5 frön i varje samt att de delar på "bostaden" med hänglobelia. Jag ska prova med näringen som du skrev så får vi se om de överlever denna sommar.

Ha det väl- "lantis".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon