Lottie
Har varit på landet hela sommaren! Har precis kommit tillbaka till stan. Har nästan glömt hur det här funkar.... Men jag måste tala om att växthuset är uppe, och det tog inte ett helt år efter det att jag fick det (bara ett drygt halvår). Så snart jag får lite mer tid ska jag fixa bilder. Jag är lite mallig!
Ina
Grattis! Jag har inte riktigt fått tummen ur och fixat nåt växthus i sommar. Fast mina tomater har sagt till mej att jag måst ordna ett till nästa år... wink.gif laugh.gif

Vad skall du odla?? *nyfiken*
Lottie
Meningen var att jag redan i år skulle odlat tomater och chili där, men eftersom växthuset inte kom upp förrän i augusti så blev det inte riktigt så. Som tur var blev ju sommaren varm så chili blev det ändå. Men jag gör väl om det nästa år.
Tomater, chili och förmodligen några experiment. Har ingen bestämd plan, jag tar det som det kommer. Tänkler bara odla i krukor. Ska ha växthuset som ett extra rum att vara i. Läsa, skriva, vila osv. Det får inte bli för fullt med grönt...(Får väl se hur det går!)
Ina
Jag skulle nog fylla mitt med grönt oavsett hur stort växthuset var... rolleyes.gif
ariana
Så trodde jag också få plats med mina mosaikgrejor men inte nej det är grönt väldigt väldigt grönt smile.gif
estet
Läckert, med en hus-fladdermus! tongue.gif
Lottie
VÄXTHUSBILDER!
Äntligen lite bilder på byggandet av mitt växthus smile.gif
Tyvärr fanns det inget utrymme för fler bilder.

Har just nu lite chili (en planta!), tre pelargoner och luktärtor samt mitt favoritgräs (darrgräs) och en physalis därinne. En skön fåtölj, ett slitet skrivbord, en vattentunna och lite saker som gör mig glad finns där också.
Längtar redan till nästa sommar rolleyes.gif
ThomasJ
Ser härligt ut.. smile.gif

Håller på själv just nu med att resa mitt växthus. (Bilder finns under hemside-knappen).

Så jag förstår hur du har känt det hela tiden. smile.gif Jag hinner inte odla något detta år, men kommer använda det under vintern till övervintring, och i vår att odla lite sommarblommor.. smile.gif

//Thomas
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon