Plockade igår (lördag) säsongens första jordgubbar. Kändes inte helt fel. Åt på kvällen med lite socker och mjölk. Smakade såååå gott. Det är en vecka tidigare än förra året. Visar ett par bilder så att alla som vill kan njuta. Biderna är före och efter plock.
DragonLady
15-06-2008, 12:31
Lyllos dig
Jag ser att du snigelskyddat, har ni många sniglar i år? jag har faktiskt inte sett många..

o lov.
Vet inte hur dom (sniglarna) ser ut på riktigt. Har bara sett på bild.
DragonLady
15-06-2008, 12:46
Ahh.. dubbelt lyllos dig
Det bästa är att det är sant.
Gud så härligt! Önskar jag hade egna jordgubbar, nu kommer min man hem med köpta gubbar varje dag, det är ju bättre än ingenting men egna är ju som sagt bättre än fotboll....
Mmm det vattnar i munnen,jag planterade en rad gubbar till barnbarnen men de är inte mogen än.Jag köper än så länge.
CITAT (renate @ 15-06-2008, 18:41)

Mmm det vattnar i munnen,jag planterade en rad gubbar till barnbarnen men de är inte mogen än.Jag köper än så länge.
Trevligt att veta det finn en o annan som vill ha egna gubbs. Har gjort en special för att få dom att mognas tidigt. Se bild.
Ett jordgubbsland!!!!! DET får bli mitt stora projekt till nästa vår!!! När jag var liten hade vi ett jättestort, eller också var jag liten...det var så underbart att gå ut och plocka några till filen på morgonen

Lyllos dig!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.