Full version: Bättre än fotboll
eden
Plockade igår (lördag) säsongens första jordgubbar. Kändes inte helt fel. Åt på kvällen med lite socker och mjölk. Smakade såååå gott. Det är en vecka tidigare än förra året. Visar ett par bilder så att alla som vill kan njuta. Biderna är före och efter plock.
DragonLady
Lyllos dig happy.gif
Jag ser att du snigelskyddat, har ni många sniglar i år? jag har faktiskt inte sett många.. thanks.gif o lov.
eden
Vet inte hur dom (sniglarna) ser ut på riktigt. Har bara sett på bild.
DragonLady
Ahh.. dubbelt lyllos dig tummenupp.gif
eden
Det bästa är att det är sant.
Mollis
Gud så härligt! Önskar jag hade egna jordgubbar, nu kommer min man hem med köpta gubbar varje dag, det är ju bättre än ingenting men egna är ju som sagt bättre än fotboll....
renate
Mmm det vattnar i munnen,jag planterade en rad gubbar till barnbarnen men de är inte mogen än.Jag köper än så länge.
eden
CITAT (renate @ 15-06-2008, 18:41) *
Mmm det vattnar i munnen,jag planterade en rad gubbar till barnbarnen men de är inte mogen än.Jag köper än så länge.

Trevligt att veta det finn en o annan som vill ha egna gubbs. Har gjort en special för att få dom att mognas tidigt. Se bild.
Heda
Ett jordgubbsland!!!!! DET får bli mitt stora projekt till nästa vår!!! När jag var liten hade vi ett jättestort, eller också var jag liten...det var så underbart att gå ut och plocka några till filen på morgonen smile.gif

Lyllos dig!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon