hej alla,
tänkte äntligen dela med mej av mina fina pioner ( dock inte så ovanliga)
Nu undrar jag vad ni har för små fina rariteter som blommar??, våra här hemma är iaf mycket gamla!
förretsen så undrar jag vad det är för pioner, speciellt den vita fyllda,,,
Ha det bra!
3.jpg
DSCN0104.jpg 
( vit fylld)
DSCN0142.jpg
Pion!
Pion
Jag har dillpion, svavelpion och doftpion (bor i zon 6) men har tyvärr inga bilder eftersom dom inte blommar ännu.
Den vita fyllda ser ut som Festiva Maxima.
johannea
18-06-2008, 14:28
Jag har en Sara Bernard, en sorb'e och en namnlös... Din vita fyllda skulle gärna få bo hos mej
Jag har en rotäkta kinesisk buskpion Paeonia suffruticosa, den heter ’Rou Fu Rong’ och det betyder ungefär ’Rosenkindad hibiskus’ på svenska. Och så har jag en rosenpion, en kompis har dragit upp den från frö, den ska precis börja blomma hos mig och är därmed "först ut" med att blomma. Dessutom har jag några "vanliga" luktpioner; ’Duchesse de Nemours’, ’Karl Rosenfield’ och ’Sarah Bernhardt’.
Marlene z v
19-06-2008, 16:16
Denhär blommar hos mej just nu, en gammal som jag inte har något namn på. Den bodde här före mej
[attachment=19938:bild_297.jpg]
Riktigt fin den där du!, pioner är så vackra!!! synd att de inte blommar lite mer kontinuerligt som Dahlior
Riktigt kul!
Mina pioner är förresten också väldigt gamla.... det gör de hela ännu mer spännande
Heidi24
24-06-2008, 17:44
Vackra Pioner! Jag älskar Pioner! Synd att de blommar över så fort bara. Hos mig blommar just nu en Festiva Maxima, och så har jag en röd sort som jag fått av Mamma. Vet ej namnet på den. Vore kul om någon här på forumet kanske vet?
[attachment=20180:Pion_Fes...ima_0806.jpg]
[attachment=20181:Röd_Pion...08_liten.jpg]
Hej!,
Ingen aning hörru du,,,,, testa att kolla upp den i någon pion bok?, eller fråga igen här på forumet, ...
pionmarcus
25-04-2009, 11:44
jag har runt 8 pioner varav 1 är buskpion 3 st är doftpioner och resten är bondpioner. har rosa, vita,röda bondpioner men doftpionerna vet jag inte alla färger på för dom har inte blommat. men en är en felix crousse.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.