Full version: bridge
liv
Är det nån här som spelar bridge. Jag håller på att lära mig .
Skulle så gärna ha nån att fråga och träna med .Hör av er till mig.
Aqvakul
CITAT (liv @ 16-06-2008, 15:24) *
Är det nån här som spelar bridge. Jag håller på att lära mig .
Skulle så gärna ha nån att fråga och träna med .Hör av er till mig.

Jag tog upp bridgen i höstas, efter att inte spelat på 30 år. Nu blir det ett uppehåll i sommar. Diskuterar gärna med dig i höst. Jag bor i Lund och har ingen fast bridgepartner.
liv
Hej . Såkul att du spelar bridge . Du har det nog i blodet om du har spelat innan. Jag min stackare e helt nybörjare. Men jag kämpar på men nu e det ju sommarlov och då glömmer man väl det mästa. Det finns en sida på nätet där man kan spela. Swanegame bridge tror jag den heter där kan man spela med varandra.
Har varit där lite , men vågar inte riktig själv. skulle vilja ha en partner
Aqvakul
Jag har inte heller spelat på nätet utan på Lunds Bridgeklubb på lägsta nivå. Skulle gärna prova att spela med dig på nätet, men är i princip "datafri" under sommaren som tillbringas i sommarstugan. Är åter i stan från 11 augusti. Hör gärna av dig då.
//Anders
liv
OK.
Skall försöka hålla datumet i minnet . Kanske kan vi ta ett game på nätet nån gång . Ha en skön semester med mycket sol och lagomt med regn.

MEN E DET INGEN ANNAN HÄR INNE SOM E LITE BRIDGEKUNNING???????????
Aqvakul
CITAT (liv @ 16-06-2008, 17:50) *
----------Skall försöka hålla datumet i minnet -----------

Du lär nog upptäcka när jag är tillbaks.....skrivklåda är bara förnamnet.....Hörs......
Snöflinga
Jodå, här har du en bridgespelare till smile.gif Har spelat väldans länge, så där en 30 år med vissa kortare uppehåll. Visst är det kul ? Jogga hjärnan får man verkligen göra och man lär sig hela tiden något nytt ...

Du skriver att du håller på att lära dig ... betyder det att du går på någon nybörjarkurs ? Där finns det väl fler likasinnade som du kan spela med. Egentligen är det genom att spela ofta som man lär sig mest ... Vet ej var du bor, men det brukar alltid finnas någon bridgeklubb som har sommarbridge.

Det finns bridgeprogram att köpa till datorn. De ger väldigt bra träning, jag har två, dels "Bridge buff" och så ett superbra som heter "Jack".

Jag är så lyckligt lottad att jag bor i Örebro där Jubileums Bridgefestivalen startar den 29 juli yahoo.gif Det skall verkligen bli så kul ...

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon