Majsen som jag var så stolt över har nästan bara gula blad, och jag tvivlar på att majskolvarna kommer bli särskilt goda, om dom nu orkar sitta kvar tills dom är färdigmogna. Jordgubbsplantorna ligger över kanten på sin låda, och mina två balkonglådor är tömda på dom nedvissnade penseérna för länge sen. Smultronplantorna har jag nästan glömt bort att jag har där, och jag har inte varit ute på min balkong på flera dagar.
Vet inte riktigt varför jag har tappat lusten så totalt, känns riktigt deprimerande faktiskt. Funderar på att bara satsa på typ taklökar och såna saker nästa år, som man inte behöver sköta om så förbaskans mycket.
Det enda som mår bra i växtväg är väl det som jag har inomhus, som jag pysslar om ganska duktigt. Inte för att jag direkt har någon lust till det; utan mest för att det måste göras. Lite på ren djävulskap, jag har ju kämpat med frösådder och sånt hela året, det vore ju jäkligt mycket slöseri om allt skulle vissna och dö.
Är det någon annan som har hamnat i liknande "trädgårds-svackor"?
Vet inte riktigt varför jag skriver, eller om jag ens hamnade i rätt forum. Ville väl mest bara gnälla av mig, och söka lite tröst bland likasinnade.
Usch säger jag bara...