Full version: När planterar ni ut?
Strixx
Hej,

Har suttit och läst en massa olika inlägg här på forumet nu och blir förvånad över hur stora plantor vissa redan har i sina växthus.

När planterar ni andra ut i era växthus?

Själv planterade jag allt för snart två veckor sedan. Ni som planterar ut tidigare har ni värmefläktar och/eller bubbelplast? Eller är jag bara för rädd för kyla?
Blackelvira
Mina växter har nog varit ute i en månad,jag bor i zon5-6. Men då i ärlighetens namn har mina tomater frostskadats (men hämtat sig igen) och så har elementet gått några nätter.
lövetann
hejsan

Jag har haft planor i växthuset sedan början på maj, och visst fick vi frost (-10grader) eldade med både element och fotogenvärmare. Det gick bra, men jag kommer nog att vänta ett par vecor till nästa år. Bor i zon 6-7.

Lycka till
Majjijann
Jag satte ut alla mina plantor i början av maj, hoppade över att härda dem, bara slängde ut dem. Men då var det 20 grader ute varje dag, på nätterna var det några gånger -2 i växthuset ochjag har ingen värme alls där, men jag har inte sett några skador på vare sig tomater eller paprikor (bor i Västra Götaland). Jag tror plantor är som barn, om man daltar med dem klarar de ingenting själva sen.
Det som inte dödar det härdar biggrin.gif
rosita
Det är mitt första år med växthus och jag har haft mina förkultiveringar i växthuset sedan februari-mars. En fläkt med värme och extra belysning och ett bubbelplastat miniväxthus. Så jag har sluppit ha hela huset och förrådet fullt med sådder i år! Allt har stått i växthuset.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon