Ezereht
Tycker ni att Amber cover passar bra bredvid John Cabot? (blekt aprikos bredvid rosa-rött).

Jag har grävt klart min rosenrabatt på framsidan. *hurrah hurrah* *ajaj min rygg* wink.gif

Det står (i en rad): Bärtry,(litet mellanrum med vattenavrinning från huset), Morden sunrise, adeladie hoodless, Marie bugnet, John cabot... och så är det ett tomrum som kan vara en eller två låga små rosor. Tänkte testa cover rosorna fast jag har zon 5. Tycker Amber cover är så himla fin, men kanske man ska ta vit eller röd istället ... hmm dunno.gif

Så har jag lite småsaker också som lammöra, silverarv, vit "blåklocka" och två andra små söta saker som jag inte minns namnet på.
Kajsa

John Cabot, en ny bild i sommar, färgen är stark, men den är så stor och hög att man inte kommer att tänka ihop dom två rosorna färgmässigt, själv har jag en massa olika rosor/färger under i den rabatten. Amber Cover är jättesöt men alla i Cover serien är zon 4, kanske på gränsen i zon 5 ? Eller köper du en och testar i vinter.

Amber Cover

Du kan inte tänka dig den vita Katharina Zeimet, en tuff och vacker zon 5 ros, 70 cm - 1 m
kika i mitt album/Polyanta rosor, den har du en frys marginal på.
Ezereht
katharina blir så stor, easy cover rosorna är ju ganska låga små marktäckare.. så säljs dom i alla fall här. Har dina cover-rosor frusit något Kajsa?
Kajsa
Cover rosorna är olika, Lavender och Candy Cover blir över 1 m höga. White Cover håller sig nog på ca 70 cm, beroende lite på läget. Nej ingen av mina Cover rosor har frusit bort, dom är dessutom lätta att täcka, släng över jord på senhösten.
Ezereht
katharina verkar dessutom vara slut här sad.gif har försökt hitta den för att sätta som solitär på framsidan. Tänkte ge upp och sätta nevada, men jag vill nog ändå ha katharina där så jag ska nog låta resten på den sidan vara till nästa år. Nu hade jag ju redan gjort min rosbeställning, attans, annars kunde jag bifogat den smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon