Full version: Humlefest!
Suz
Vi har ju humlor som bor under taket på ett liten hus på tomten.
Jag har nog inte förstått hur många de är förrän idag. Det surrar överallt, låter som det står en generator i lillhuset laugh.gif
Men idag hade de riktigt party!
I alla blommor satt det minst fem sex stycken humlor!
Det var en riktig fröjd för ögat!

[attachment=19857:Humlor_01.jpg]

[attachment=19858:Humlor_10.jpg]
Se den lille som har tippat omkull smile.gif

[attachment=19859:_09.jpg]
Fågelvägen
Tack för att du delade med dig av humlefröjden! Vilken fest! Och högvis med pollen har de samlat ihop. Att vara en humla i din trädgård vore väl något för ens nästa liv? rolleyes.gif
Suz
CITAT (Fågelvägen @ 17-06-2008, 18:50) *
Tack för att du delade med dig av humlefröjden! Vilken fest! Och högvis med pollen har de samlat ihop. Att vara en humla i din trädgård vore väl något för ens nästa liv? rolleyes.gif

Tack!
Ja jag blev så glad av att se dem!
Och de underlättar ju mitt jobb i trädgården med pollineringen så det blir massor av frukt och blommor bravo.gif
Fågelvägen
Idag såg vi två Humlelika dagsvärmare (Hemaris fuciformis ifall vi googlat rätt) i de blommande nejlikorna. biggrin.gif Aldrig sett såna förr! De ser ut som humlor, men med lite utstickande brokiga borst längst bak. Vingarna viftade så snabbt så de syntes inte alls. När jag kom ut med kameran var de redan borta.
pejori
Just nu har jag jättemycket humlor här yahoo.gif
Och det bästa är, att det är flera olika sorter, så nu kan jag njuta och jämnföra dom små rackarna blush.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon