Full version: Kan det funka?
Hazel
Har inhandlat en Etude idag och funderar lite på placeringen, skulle den funka i ett väldigt varmt torrt läge tro? den hade verkligen passat perfekt där wub.gif där är sol från soluppgång till tolv ett nångång ungefär.

Vill gärna ha tips på en till ros som kan passa i ett sådan läge, en rejäl klätterros. Ska blomma hela sommaren men det är väl ungefär enda kravet annars
Kajsa
Har min Etude mot en södervägg, har sandig jord, men jag kan vattna fritt och det gör det hela möjligt. Kan du inte vattna blir det lite tuffare under torkperioder, att det är soligt är perfekt.

Hazel
vattningen är inga problem, har dock inte så väldigt sandig jord utan ganska tung jord. Men det hjälper ju å andra sidan till att hålla fukten bättre, det verkar va ganska bra rosjord tummenupp.gif
Kajsa
Då finns det väl inga hinder och dessutom i din zon, enligt Rosbibeln LÅG blir rosen ca 2 - 3.5 m hög. Mycket glad i min ros, den doftar också en del, mest frisk och blommar 2 ggr. Mot min skyddade vägg fryser den aldrig ner, zon 4 ros. Lycka till med din ros !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon