Vi har en ganska tvär slänt bakom vårt hus, slänten är insprängd med rullstenar, alltså inget man kan eller får flytta. Don har legat där sedan senaste istiden...
Men det växer just nu massa sly och ogräs mellan stenarna.
Vi har försökt få dit lite jord emellan och bla satt ner lite havtorn. Dom trivs.
På en del ställen där det inte är riktigt lika soligt har vi oxå lyckats med rhodedendron. Men en del av slänten är väldigt solig och där vet jag inte vad vi ska lyckas med, Skulle vilja ha en krypros, marktäckande alltså, men finns det någon som klarar såpass mager jord i full sol? Dessutom rinner ju det mesta av vattnet av vid regnväder, det blir inte vatten stående någonstans.
Jag skulle vilja ha något som bredde ut sej och klarade dessa förutsättningar, förstår att det kan vara svårt med ros, men finns det andra lämpliga växter. Det handlar om ett ganska stort område som hitills varait det fulaste på hela tomten, pga sly, ogräs, ormbunkar och allt möjligt elände...
Här nedanför ser ni hur hur baksidan på vår tom ser ut, mer eller mindre vildmark. Jag vill INTE ha en parkanläggning, utan det ska ju passa i i miljön

berg1.JPG

berg 3.JPG

berg 2.JPG

bild 4.JPG
Tacksam för alla tips! Detta område har vi kämpat med i snart 20 år...