Full version: Blå bergsvallmo
Marita i Vasa
Nu blommar blå bergsvallmo! Vi har ca 40 st i vår trädgård. Trots den torra sommaren är de större än någonsin. De står i grupper på olika platser och beroende på växtplats kommer blomningen igång lite olika. Det gör att de blommar jättelänge i trädgården. I år är de största 130 cm höga och har knoppar längs hela blomstängeln. Verkliga blickfångare!
[attachment=19884:2008_17_juni_k.jpg]
[attachment=19885:2008_17_juni_i.jpg]
[attachment=19886:2008_17_juni_b.jpg]
Biggan_
Så vackra dom är! wub.gif Jag hade en sådan planta för några år sedan men det var en kort lycka, mördarsniglarna hade kalas på den -cry-.gif

stennie
Dom är såååå vackra !!!! lyckades med sådden för första gången nu i våras, så till nästa år...hoppas jag!
Helen i Piteå Zon 5
Tjusigt! Du/ni har en helt underbart vacker trädgård, jag brukar ofta 'titta in'. yes.gif Hos mig har Bergvallmon inte börjat blomma ännu, men snart så smile.gif
Lady Hamilton
Mina Bergvallmo från i fjol har inte heller hunnit börja blomma ännu Men jag är redan nu övertygad om att inte kommer de att blomma lika vckert som hos dig Marita blush.gif det ser underbart ut. Men nästa år......då ni.....jag har i år grävt ner över 50st i rabatterna sweatingbullets.gif och ännu fler i pallkragar där de får stå och "växa till sig" Så nästa år hoppas jag att jag kan visa bilder på blommande prakt kompiskram.gif
Ingrid Zon3
Fantastiskt, Marita! Hur gör du för att de ska trivas så bra?
Jordmån, skötsel, läge?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon