Ezereht
Nu har jag grävt klart och lagt på all jord/kogödsel/barkmull i min nya rosenrabatt. Alla rosor är inte på plats ännu så det står nån aronia som "platshållare" tills vidare. Men man ser ändå lite hur det kommer bli smile.gif Känner mig glad, har längtat så länge efter den här rabatten.

Kommer bli blåbärstry/honeyberry, (stupränna), Morden sunrise, Adeladie hoodless, Marie Bugnet, John Cabot, Miss Bateman klematis, och sist förmodligen Amber cover (och om den dör en katharina zeimet nästa år kanske.. om den ryms).

marktäckare är liten vit kuddflox, vit "blåklocka", silverarv och lite lammöra än så länge.
Thé
Jätteroligt att se! Visst är det spännande med planeringen? bravo.gif

Jag var tvungen att kolla upp alla rosorna, många vackra färger blir det. Och sist den stora frågan: Hur lyckades du välja??

Grattis till den fina rabatten!
Kajsa
Ja tänk vad roligt det är få plantera sina rosor, dom kommer nog växa mycket i sommar, klematis Miss Bateman är jag så förtjust i med sina vita blommor att jag har två nu, perfekt ihop med rosor. Bor du i ett helt nytt hus ?
Ezereht
husen byggdes för 2½ år sedan (är tvåvåningshus med lägenheter, vi bor på botten).
Stiffe
Miss Bateman sitter som en smäck. smile.gif

[attachment=19958:Clematis..._blomma_.JPG]

[attachment=19959:Clematis...__buske_.JPG]

/S
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon