Sverige åkte ur Fotbolls-EM....
Innan matchen skrev journalisterna att det räckte med oavgjort! Sverige var ju inte ens i närheten av Rysslands mål.
karlsdal
18-06-2008, 22:41
Varför skulle han avgå? Det är ju inte han som är på plan och spelar. Det är ju inte coachens fel att laget förlorar...
Det är bara till att han tar sitt ansvar och sitter tills vi tar medalj!

Herregud vilken utskåpning!

Ryssarna hade lekstuga med de svenska spelarna och vann rättvist. Vi får vara glada att det "bara" blev 2-0...
Monica M zon 4
19-06-2008, 05:36
Har annat att bry mig om än fotboll!

Betyder detta att livet återgår lite till det normala nu när Sverige åkte ut? Att det står om nåt annat än fotboll i tidningarna? Men snart är det väl dags för OS...
Piccante
19-06-2008, 05:58
Jag förstår inte den avgångsmentalitet som finns i Sverige??? Har inte de 11 spelarna på plan något att tänka med själva? Om ingen gör mål är det ledarens fel då?
Eller är det det som är "lagsport" att laget kollektivt skyller alla motgångar på någon annan.. Fast egentligen så struntar jag stort i vad de gör för jag visste knappt att de spelade i går ens....
Nu såg jag ju inte matchen så jag kan inte uttala mig direkt om den. Men jag har aldrig förstått detta med att coachen ska avgå så snart det blir en förlust. De måste ju ha en chans att bättra sig och som någon annan skrev det är ju inte han som är på plan. Vilka spelare bör då avgå ?
Ja eller så kan fotbollsförbundet tillsätta en kommission som utreder varför det gick som det gick.
Piccante
19-06-2008, 10:35
CITAT (Ralf @ 19-06-2008, 11:26)

Ja eller så kan fotbollsförbundet tillsätta en kommission som utreder varför det gick som det gick.
Om det nu är ett sådant nationellt trauma varför inte kalla in statens haverikommission!
*Stintan*
19-06-2008, 11:31
CITAT (Markus_H @ 19-06-2008, 11:35)

Om det nu är ett sådant nationellt trauma varför inte kalla in statens haverikommission!
Instämmer för övrigt i det Alba skrev.
aanderss
19-06-2008, 11:58
nä han skall vara kvar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.