månkan
Hade problem med inställningar som jag nu fått hjälp med, så jag redigerade bort den frågan, återstår nedan:
Ett par frågor har jag i alla fall. Fått ett par plantor strandiris av svärmor för ett par år sedan. En blå och en som går i lila. De är fantastiska!!!!!!!! De finns säkert i en massa färger, men vilka kan tänkas vara lika tacksamma som dessa. Tips mottages, så skall jag strax börja surfar runt och planera.
Har också gula buskrosor, Königen Lucia, som ser ledsna ut i år. Mindre blad och en del gulgröna och flera döda grenar.
Kan det vara konstig vinter, dålig gödning, torka eller???
Trädgårdslandet uppför sig inte heller som vanligt. Obligatoriska palsternackorna gapar med stora hål i raderna. Två sorters bönor har inte kommit alls.
Är vi offer för den globala uppvärmningen crying.gif Ha en bra sommar. Månkan
Irene_L
Den här iställningen har jag: Klicka på Alternativ här ovanför till höger. Sen klickar du på: Standard.
Då är det mycket lättare att läsa i forumet! tummenupp.gif
månkan
Åh, Tack. Nå´t måste ha hänt, min dator har stängt av sig spontant några gånger. För jag har inte själv pillat på några inställningar. Vilken lättnad sweatingbullets.gif
Christer i Falköping
Strandirisar trivs i vanlig trädgårdsjord till sumpigt. Har du torr sandjord, som jag, får du blanda ned en hel del kompost eller annat fuktighetshållande. Finns i många former och de allra flesta är lika enkla och tacksamma som de vanliga blå och lila. De trivs i sol till halvskugga.
Rosor kan jag i princip inget alls om, så hoppas någon roskunnig tittar in här eller ställ frågan på rosforumet.
Tror inte vi har blivit offer för den globala uppvärmningen än. Det kommer perioder som dessa med jämna mellanrum.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon