Kat
Ett paradigmskifte sker i Sverige samtidigt som den stoltaste nationalhelgen av dem alla är i antågande.
Sörj förlusten av vår (egentligen grundlagsskyddade) integritet och övergången till ett övervakningssamhälle genom att flagga på halv stång under midsommarhelgen!

Fungerar även på fasadflaggor.
*Stintan*
Hade jag bara haft en flagga så angry.gif
Kat
Jag har ingen riktig, men fasadflaggan får sitta på halvstång i alla fall.

En gör vad en kan... unsure.gif
Piccante
jag är också flagglös sad.gif jag får protestera vid nästa val istället....
Pirum
En liten fråga; har det egentligen blivit stort värre än vad det redan är?

Vår integritet är redan nära noll, nästan allt går att få fram med personnummer eller namn. Ofta är detta bra, men det kan ju även enkelt missbrukas. Vi finns i mängder av offentliga register, informationen därifrån är brutalt mycket mer skadligt (potentiellt sett) för de flesta av oss jämfört med det här förslaget (som sen givetvis kan skärpas).

Missförstå mig inte, jag tycker att vår rätt till privat sfär bör skärpas, men jag är rädd för att vi klagar för lite, och för sent, och på fel saker. FRA blir en symbolfråga, men är en fjutt i universum. Bra att vi får lite diskussion dock.
Tobb
nu har jag flaggan på msn, som låg på länken
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon