Full version: Canna
frågvis
help.gif g.gif
Har köpt en Canna på Plantagen. Den stod inomhus. När jag kom hem sökte jag den på internet.
Vad jag förstår så ska den vara utomhus under sommaren. Det är tydligen en lökväxt.

Finns den både som sommarblomma och krukväxt åretrunt? confused.gif
Är det en vanlig krukväxt eller måste man ställa undan den vintertid.dunno.gif

Någon som vet?????
rosita
Canna är en knölväxt, som man sätter undan på vintern. Jag brukar ta in hela krukan, låta den vissna ner och sedan ta bort allt visset och förvara knölen frostfritt till våren. Då planterar man knölen i ny jord, tar fram den i ljuset och vattnar försiktigt i början och snart spirar den igen!
frågvis
CITAT (rosita @ 19-06-2008, 14:38) *
Canna är en knölväxt, som man sätter undan på vintern. Jag brukar ta in hela krukan, låta den vissna ner och sedan ta bort allt visset och förvara knölen frostfritt till våren. Då planterar man knölen i ny jord, tar fram den i ljuset och vattnar försiktigt i början och snart spirar den igen!

thanks.gif Tack för svaret. tummenupp.gif Då vet jag hur man gör. yahoo.gif Hoppas bara den klarar vintern.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon