Full version: Blekinge
Fiesta
Hej,
Skall tillbringa ett par dagar i slutet av juli i närheten av Karlshamn och är tacksam för alla tips på mysiga ställen att besöka.
T ex plantskolor, trädgårdar, mysiga affärer osv...

Mvh /Helena
skalman5607
Hej

Det du absolut måste besöka är Karlshamn Koloniträdgårdsförening, Sommarstaden. Den ligger nära Kolleviks camping och badplats. Det finns en bra plantskola utanför Mörrum, Ljungsleds heter den. Affärer är jag inte så road utan jag handlar det som behövs. Shopping får andra stå för.

Välkommen till Karlshamn
Skalman
Johanna O
I Nättraby (mittemellan Ronneby och Karlskrona) finns på Skärva en trädgårdsmästareutbildning. Här kan man titta på jättefina anlagda trädgårdsland, som de olika årskurserna anlagt.

Finns även försäljning av rosor, en herrgård att titta på , cafe, ekobutik och fina strövområden!
Skärva kan jag varmt rekommendera! Själv har jag cykelavstånd hit, bor på en av granngårdarna! tongue.gif

För mer läsning, kolla på Skärva

Mvh
Johanna
nikced
Och när man ändå är på Skärva kan man besöka Koggens Rosor.

/Niklas
lyckero
Om du tar dig västerut kan ni besöka Hörnsjöns plantskola eller Tuijas växter i Kyrkhult - det är knappt en mil emellan dem.
Ronneby brunnspark är jättetrevlig, och på söndagar är där en stor loppis.
Långt österut i Blekinge hittar du Rosengården i Kristianopel och Lavendelgården i Olsäng (ca 1 mil emellan) Kristianopel är för övrigt väldigt trevligt att strosa omkring i. En liten by med ringmur precis vid havet.
Lyckero
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon