Christina i Taxinge~

Engångsblommande klätterros med särpräglat (i mitt tycke) utseende på blommorna!
Svag doft.

[attachment=19915:DSCN3270__Medium_.JPG]

[attachment=19916:DSCN3272__Medium_.JPG]

Dilara
En Lawinia?
Christina i Taxinge~

God gissning!
Men det är inte Lawinia.....

Dilara
Då blir det svårt att gissa. Kommer med en ny gissning senare när jag kommot på en wink.gif
Petronellah
En Pink the Fairy måste det nog vara!
Christina i Taxinge~
Nej, ingen Fairy!

Jag har köpt min från Rosenposten......och jag tycker mycket om den!
Men faktum är att jag hade glömt var jag planterade den. Så förra året gick jag på jakt och hittade den till slut och planterade den i mitt ros-spa. Den hade hamnat bakom en alldeles för stor ros och såg ganska emlig ut....
Men nu ska den nog bli glad igen!

Dilara
Nu gissar jag på Wrams Gunnarstorp, den borde det nog vara!
Christina i Taxinge~
Du är duktig på att gissa! biggrin.gif
Men tyvärr, inte den heller.....

Jag är väldigt förtjust i blommorna som "bakifrån" nästan ser ut som stora (blå)klockor smile.gif
Sen är de vackra framifrån också!
Jag tror inte den är så vanlig i trädgårdarna, men eftersom så många rosforumister handlar på Rosenposten så tänkte jag att nån kanske skulle känna igen den.

Rosen heter 'Mme Grègoire Staechelin'

Kajsa
Kanske Raubritter som har bolliga blommor och blommar en ggn.
Dilara
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 19-06-2008, 22:37) *
Du är duktig på att gissa! biggrin.gif
Men tyvärr, inte den heller.....

Jag är väldigt förtjust i blommorna som "bakifrån" nästan ser ut som stora (blå)klockor smile.gif
Sen är de vackra framifrån också!
Jag tror inte den är så vanlig i trädgårdarna, men eftersom så många rosforumister handlar på Rosenposten så tänkte jag att nån kanske skulle känna igen den.

Rosen heter 'Mme Grègoire Staechelin'

Ah, den gamla rosen! Grattis för den fina rosen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon