Full version: Byta sticklingar
Platinum
Jag har lite skott från en del av mina rumsväxter, kanske nån har nått annat och vill byta?

Jag har Aloe Vera (3 skott), Stapelia grandiflora - Purpurordenstjärna (3 skott), Euphorbia milii - Kristi törnekrona, röd (3 skott), Billbergia nutans - Prästhavre (1 planta).
Lars-Olof Arvids
Jag har växterna du räknar upp, men tycker att det är en utmärkt idé att byta sticklingar. Om någon är intresserad har jag också blomstervaggor (Rhoeo spathacea), fredskallor (Spatiphyllum wallisii) och pelargoner. Av uteväxter har jag kungsmynta (Origanum vulgare), smyrnamejram (Origanum onites) och dagliljor i blandade färger. I utbyte är jag intresserad av det mesta som jag inte har, kom med förslag!

Olle
Platinum
Visst är det en utmärkt idé smile.gif

Fick hem lite bytessticklingar idag, men har fortfarande kvar av vissa av arterna om nån mer skulle vara intresserad.

Platinum
Nu finns mer sticklingar om nån skulle vara intresserad.

Bajonettlilja/Svärmorstunga - Sansevieria trifasciata laurentii
Rotskotten varierar i storlek mellan 5-10cm och de kan bli upp till 1 meter höga när de är vuxna.

Peperomia sp.
Toppskotten varierar i storlek mellan 5-10cm

Palettblad Rainbow - Solenostemon scutellarioides
Toppskott ca 10cm höga

Tusenmoder - Kalanchoe daigremontiana
Babyskott ½cm stora

Skruvad ampellilja - Chlorophytum comosum var Bonnie

Helgrön ampellilja - Chlorophytum comosum
Lars-Olof Arvids
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 02-07-2008, 11:08) *
Jag har växterna du räknar upp, men tycker att det är en utmärkt idé att byta sticklingar. Om någon är intresserad har jag också blomstervaggor (Rhoeo spathacea), fredskallor (Spatiphyllum wallisii) och pelargoner. Av uteväxter har jag kungsmynta (Origanum vulgare), smyrnamejram (Origanum onites) och dagliljor i blandade färger. I utbyte är jag intresserad av det mesta som jag inte har, kom med förslag!

Detta är fortfarande aktuellt! smile.gif

Olle
peppci
Hej
Jag vill gärna byta. Har några pellisar, hoyor eller chili (frö och sticklingar).

Är intresserad av det mesta då jag har varit hemmifrån så mycket har dött i mina fönster och det är dyrt att starta upp igen. Ska kolla vad mer jag har.
CillaM
Har 4 större plantor av Abutilon, blommande just nu (tyvärr inga bilder). Är det någon som är intresserad så pm:a mig, det blir inte aktuellt att skicka dessa via posten utan de måste hämtas. Önskar inget i retur för tillfället.

Hoppsan, glömde färgen på dom, de är gula, ev. är 1 orange.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon