Full version: Underarbete.
Limeblossom
Hej!
Föra året hade vi en grävskopa på besök som grävde upp några stora stenar och sen bara grovbökade till jorden igen. Nu växer där allehanda ogräs, mest maskrosor. Vi ska lägga plattor på den ena halvan av detta område och där blir det ju markduk och grus under.
På den andra halvan ska det bli gräsmatta igen och nu undrar jag hur jag ska göra? Jämna till marken och fylla upp med gammal matjord från en hög jag har till en bra och jämn nivå. Sen på med finare jord, så och vattna och hoppas att maskrosorna inte kommer igenom? Måste jag gräva bort dom? Det är hur mkt som helst! Eller ska jag lägga tidningar under den finare jorden? Vad skulle ni ha gjort?
Jag vill inte göra tråkigt underarbete, bara det roliga pysslet sen smile.gif Men men...det tråkiga måste göras det med.
Carl
Hi!
Hur många kvadrat pratar vi om?
Limeblossom
Inte så många...då hade jag gjort det ordentligt och grävt upp maskrosorna smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon