Full version: Visst är dom vackra?
Gåsis
Vi har varit ute idag och tittat lite på orkideér. Vackra, visst är dom.

Helen i Piteå Zon 5
Enormt vackra yes.gif Jättefina foton yes.gif
Grå
Jag tror att antingen gillar man orkidéer eller så gör man inte. Frågan är om man kan lära sig att gilla dem.
Korten är jättefina men jag ser inget alls i dessa växter som är speciellt vackert.
(Inte bara de på bilderna utan orkidéer överlag)

Inte vet jag vad de heter, men de längst upp ser ut som vattensjuka stjälkar, de i mitten ser ut som en vinröd gräslök och de längst ner ser ut som om de har ett rejält underbett...

Och den allra längst ner ser ut som en julhyacint.
Gåsis
CITAT (Grå @ 21-06-2008, 11:33) *
Inte vet jag vad de heter, men de längst upp ser ut som vattensjuka stjälkar, de i mitten ser ut som en vinröd gräslök och de längst ner ser ut som om de har ett rejält underbett...

Och den allra längst ner ser ut som en julhyacint.

Tror du att ditt svar gör mig glad? Jag tycker dom är jättevackra, det känns inte kul att vara underkänd. Säg gärna att du inte håller med men gör dig inte lustig över vad jag uppskattar.

/Åsa
mamamaggan
CITAT (Gåsis @ 21-06-2008, 22:00) *
Tror du att ditt svar gör mig glad? Jag tycker dom är jättevackra, det känns inte kul att vara underkänd. Säg gärna att du inte håller med men gör dig inte lustig över vad jag uppskattar.

/Åsa

Kan jag trösta dig med att jag tycker de är väldigt vackra och att det var fina bilder ? Hoppas det !

Det var ju inte särskilt oväntat att Grå skulle säga det på det sättet . Kan hon trampa på vad andra tycker så gör hon ju det.

jegi
Hej Gåsis!

Nu är jag i Grimnäs igen. Så är du på Ammer, kan du vinka.
Vackra bilder. Som halvjämte känner jag förstås igen nr 2 som brunkulla och nr 3 är det guckusko?
Gåsis
Du borde komma en vecka tidigare, höra av dig och få se ett fält av guckusko... Nu vinkar jag, men från Gällö - det fanns ingen vinksmiley *vink*

/Åsa
Biggan_
Guckuskon är ju bara så fin! wub.gif Fina bilder och fina orkidéer! tummenupp.gif

Gillan
CITAT (Gåsis @ 20-06-2008, 21:17) *
Vi har varit ute idag och tittat lite på orkideér. Vackra, visst är dom.

Jag kan bara hålla med, de är fantastiskt vackra wub.gif .................hoppas du inte har nåt emot att jag lägger in en bild på " vår" Jungfru Marie nycklar................. blush.gif .......................

[attachment=20048:2008_05_...023_ODLA.JPG]
Sofiia
Ja visst är orkidéer otroligt vackra wub.gif
fast endel är kanske så fula att dom blir vackra på något sätt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon