glassica
Jag har en rabatt som är full med Kirskål, i den rabatten växer bla 8 st rosenbuskar, 5 som stått där väldigt länge och 3 som vi satte för 2 somrar sen.
Nu skulle vi behöva gräva upp dem, jordslå dem och sedan förvara de på nåt vis medans vi gräver upp eländet för att sedan fylla på med ny jord. De skall tillbaka till samma plats sen är det tänkt.
Hur gör vi?? När är det bäst att göra det?? Hur förvarar vi rosorna bäst under tiden vi gör i ordning??
Vore väldigt tacksam för tips och råd!!!

/// Jessica
Kajsa
Om du kan så vänta till hösten när det är svala, blöta dagar så gör det. Kan du jordslå dom i grönsakslandet under tiden, eller svarta plastsäckar med jord i och ställ dom i skuggan så länge. Nu kan det bli värmebölja och rosorna kan fara illa, det kan gå åt skogen och så är det så torrt ( här i mellan Sverige i alla fall )
glassica
CITAT (Kajsa @ 21-06-2008, 10:14) *
Om du kan så vänta till hösten när det är svala, blöta dagar så gör det. Kan du jordslå dom i grönsakslandet under tiden, eller svarta plastsäckar med jord i och ställ dom i skuggan så länge. Nu kan det bli värmebölja och rosorna kan fara illa, det kan gå åt skogen och så är det så torrt ( här i mellan Sverige i alla fall )

Tack, Kajsa!!!
Jag antar att det är bäst att vänta till hösten, jag bor i zon 1! Här är tack och lov inte så torrt längre men värmebölja lär det väl bli förr eller senare!
Svarta plastsäckar med jord i skuggan lät ju bra, och ganska enkelt!!! =0)
/// Jessica
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon