Full version: Zoé mossros blommar
Kajsa
Rosen köptes förra våren men då blev det inga blommor, nu är det en liten buske på 1.20

Blomman får ett grönt öga och den känns ganska flat

Enligt LÅG blir det en stor ros 2 x 1.5 m och den blommar en ggn

Zoé doftar gott, en fransk ros från före 1829
Ezereht
vad är tjusningen med mossrosor tycker du kajsa? Jag tycker blommorna är fina, men det där mossiga ser lite hm.. läskigt ut wink.gif Men jag har nog inte sett någon i verkligheten, som jag minns.
Kajsa
Ja det är mossan och så tycker jag alla verkar friskare än många andra, jag har flera nya som ligger på tur som sattes förra året, jag är väldigt nyfiken på hur blommorna ska bli, det verkar som man får vänta ett år på blommorna.
Stiffe
Glöm heller inte att dra med fingrarna utefter mossan. Det doftar friskt och fräscht av harts & terpentin. Ungefär som i en snickarverkstad. wink.gif Fördelen med mossan är att den finns där hela säsongen och doftar. yes.gif Dessutom doftar nästan alla mossrosor gott, vilket kan tänkas bero på att de är en variant av centifolierosor.
Communis. Stark & ljuvlig doft, och en stor & vacker blomma.
[attachment=20039:Mossros_Communis.JPG]

/S
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon