Nu håller jag för fullt på att gräva ut ett området för sittplatsen samt där jag ska ha en avgränsning runt den i form av antingen stolpar med pilstaket, eller att jag spikar fast träribbor i något slags mönster eller slutligen armeringsjärn fastsatta i stolparna. Längden är ungefär 3,5 m på en sidan och 2,5 meter på andra.
Funderade också på att ha någon Bambuväxt som kan vara mellan "staketet" så att jag inte behöver ha avskärmningen lika. Det vill säga en bit avskärmning av någon hårt material, en bit bambu, sen en bit hårt material. Hoppas att ni fattar.
Grejen är att jag inte vet om det passar. Mittemot växer en 3 meter hög friväxande Bondsyrén.
Har också funderat på att ha bara Armeringsjärn med Vindruvor som klättrar. Är det svåra att odla? Blir det några i zon 2-3?
Sist kan det också bli en klättrande Pipranka som jag tycker har fina blad. Men det ska ju också passa ihop som sagt med den stora Bondsyrénen som är på andra sidan lotten så att säga.
Vad ska jag göra först? Lägga markduk, makadam och singel samt kantsten eller göra i ordning jorden där stolpar ska slås ner, sätta fast armeringsjärn el dyl och plantera den klättrande växten?