Tant Ester
Hej och hjälp!

Jag behöver stöd!
Ska ju införskaffa ett växthus och har lusläst varenda inlägg senaste året typ... Nu har jag (nog) bestämt mig!

Jag vill ha ett Euro-Serre Maxi 4 från Willab. Det ska vara 11,7 kvadrat, sidohöjd 1, 81. Det ska resas på murad sockel (leca) och denna ska grävas ner en halvmeter ungefär och sen sticka upp en bit ovan markytan så att takhöjden i växthuset blir ytterligare något litet högre. Upphöjda odlingsbäddar och marktegel i gångarna. Glas ska det vara, för jag tycker det är så fint så fint och vi bor i zon 1 och med bubbelplast och tidigare nämnda grund borde man ju kunna starta hyfsat tidigt på våren?

Vad tycker ni!? Säg att det låter bra så kan jag ringa och beställa imorgon!! blink.gif

/växthusträngtande Ester
Virgo
Ring o beställ!

Du hinner säkert få en skörd av nån sallat innan jul ifall du hinner få ihop växthuset snart.
uno
Grattis till bra beslut. De är bare å gräv. Kanske skall Du fundera på markisolering.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon