*Ulrica*
I morgon blir sonen 8 och eftersom vädret inte riktigt är på topp ska vi till Vattenpalatset i Vänersborg och till Innovatum Science center i Trollhättan. Vill inta tårtbit på konditori, gärna med det där "lilla extra". Rekommentationer?
Lilla Birka
Via turistinfo hittade jag t.ex Café Gillet i Trollhättan, öppet 10-21. Eller Café Cassandra vid Folkets hus i Trollhättan, öppet 9.30-17.00. I Vänersborg finns Wenersborgs café och hamnkrog i hamnen , öppet 16-24. Personligen skulle jag nog välja Café Gillet som har lite roligt för barnen också.
Café Gillet ligger på Storgatan 22 i Trollhättan.
*Ulrica*
Vi får se vad det blir då. Tänkte att det kanske fanns något lite annorlunda. Som i skåne tex. där det finns ät-så-mycket-du-orkar-café (kommer inte ihåg var det ligger bara...)
Wilmer
Ja, det finns ett ät så mycket du orkar, Villa Björkås. Rekommenderas!! Urmysig miljö, det ligger i Vargön. Hembakat. Annars har du skräcklestugan som ligger i Vgb, men så mumsiga kakor finns där inte. De gör våfflor däremot. Om det är fint väder rekommenderar jag också varmt slusscafet i vbg, där kan man njuta fika och se slussningar på samma gång. Ligger vid slussen. Mkt fint med blommor och trevlig personal tummenupp.gif Så finns det ett ställe under brofästet i vbg, vet ej hur det är med maten där i år, men de har ett traditionellt recept på våffla som är prisat av lokalbefolkningen. Mysig miljö om man bortser från bron. I Trollhättan kan man fika vid älven i centrum, på ett fik som jag inte vet vad det heter just nu, inte heller vad de serverar (har inte varit där än i år). Det finns även ett fik ute på Spikön i Thn, ligger mitti älven, där finns även änder och andra fåglar att mata.

Ska fundera på andra ställen.
ingrid fuxwall
Vad Ni än väljer hoppas jag Er dag blir bra - skickar många grattisar till Simon
*Ulrica*
Tack för era svar och födelsedagshälsningar! wub.gif
Villa Björkås hade jag kollat men de har tydligen bara öppet lör-sön enligt turistinfo - synd såg jättefint ut!
Blir kanske Skräcklestugan då!

Simon hälsar och skickar med lite "roliga gubbar": hbd.gif yaay.gif crazy.gif santa.gif coolgleam.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon