|
I dag var jag och hämtade en underbar liten teddyhona på fem veckor drygt. Hon är namnad Beliza, men jag behöver ett nytt smeknamn till henne, för burkompisen heter Isa, tycker det blir lite för lika. Jag mottager gärna tips på passande namn åt krullbollen; teddybebis.jpg teddybebis2.jpg
Biggan_
22-06-2008, 22:10
Så söt!  Bella kanske?
Tyvärr inte Bella, vi har en häst i stallet som heter det.. Annars blir det kanske Bell och Isa?  Nä, finurligare än så får det bli.
pimpim2
22-06-2008, 22:22
(B)Eliza = Räven den spanska räven rev en annan räv
Tack! Jag suger åt mig alla förslag..
Jag tycker att det ser ut som en Muffla  Mvh Fenja
DragonLady
22-06-2008, 23:43
Nejnejnej Fenja... det heter ju jag Det får bli en Mullan då
Det finns många små mufflor DragonLady  men din är nog den muffligaste  Hon är sååååååååååååååååååå söt! Mvh Fenja
CurlySue
23-06-2008, 08:08
Semla är mitt förslag
Biggan_
23-06-2008, 08:56
Doris?
Oj, fortsätt med förslag, Doris.. Mmmm...
Teddymarsvin är ju helt ljuvliga. Vi hade ett "omplaceringsmarsvin" (ja det finns sådana ), hon var fem år och ägaren - 40-45 år- stod inte ut med att hon skulle dö så småningom - hon blev åtta år  Hon hette Smulan iallafall och slogs med katten Stor-Gulingen (morbror till Lill-Gulingen) om gurkbitarna - de var lika sugna på dem bägge två. Katten var faktiskt lite rädd för henne...
Rosmarin
24-06-2008, 08:05
Amanda ? Söt är hon verkligen  !!!
Eva-Helene
24-06-2008, 08:10
Dolly, kan det vara nåt? Dels för att hon är söt som en docka, dels för att hedra Molly.
elleave
24-06-2008, 10:43
Tilda, Fluffy, Mia....
skogstroll
24-06-2008, 11:27
Jag har haft en teddydam som hette Vera  Sen en annan som hette Kim, en som hette Humlan (sött tycker jag)
Snorrpan är väl ett bra namn  Himmla sött litet Marsvin
 Tack för förslag, fortsätt gärna.. Fluffy kallar jag dem per automatik  så det var passande Elle! Dolly var ju smart.. Men tänk om hon får stora spenar då?? Söt som en semla, mmmm. Vera med flera.. Snorrpan.. ja, fortsätt föreslå, jag suger på dem alla! Kicki o de två små
Platinum
24-06-2008, 13:29
Min styvdotter har haft ett teddymarsvin som hette Snuttan, ganska charmigt till en liten teddyfröken. Vad klingar annars fint med Isa? Isa och...  Elle, Nell, Klara, Emma...
Sitter just och kollar namnsdagslistan.. Klara finns med där. Isa och Ida?
Eva-Helene
24-06-2008, 14:02
CITAT (Wilmer @ 24-06-2008, 14:16)   Dolly var ju smart.. Men tänk om hon får stora spenar då?? Näää! Ingen fara! D Parton gjorde ju en förstoring....
 Visste jag inte..
Kom på att jag hade ett marsvin för när jag var tonåring som hette My Mvh Motti
Det finns bara ett namn på denna godingen...SAGA... hon är söt som en saga ju
Saga, My.. Fina båda två
Biggan_
24-06-2008, 22:43
CITAT (Wilmer @ 24-06-2008, 23:02)  Saga, My.. Fina båda två  ...eller Mysan!
Eller Gosan  Hon kuttrar som den värsta bonntjusare när jag gosar med henne, fast i buren är hon livrädd än så länge. Jag funderar vidare på namn. Så länge heter hon "den nya"...
Nysa eller Mysa kanske
Hon kanske ska ha mellannamn också  Svårt att välja.
Det får bli som pippi långstrump = Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump. Kärt barn har många namn sägs det ju
Eller ett lite mer skämtsamt namn på henne tex Maggan Mvh motti
Biggan_
06-07-2008, 10:46
Har du haft dopkalas ännu?
 Nej... Jag kan inte bestämma mig!! Stackars krake, just nu heter hon den nya, den som liknar Molly, "that one"... Men söt är hon ändå
Farbror Blå
06-07-2008, 14:56
Jag tycker Babsan hade varit bäst..
skogstroll
06-07-2008, 15:09
Pyret? Eller Tufslan (ur Mumin)
Pukor och trumpeter!!!  Det har hänt!! Jag har bestämt mig för att teddyn ska heta INDRA. Efter att ha sugit på massa namn, bland annat Saga, glömde jag att bestämma mig för ett speciellt. Stackars krake. Men nu blir det Indra och Isa är storasyster. tack för alla förslag! Kicki o småfranskorna. isa o teddyn.jpg Indra ligger underst
Myosotis
23-07-2008, 08:48
Indra, vilket vackert namn!!
CITAT (Wilmer @ 22-06-2008, 20:05)  I dag var jag och hämtade en underbar liten teddyhona på fem veckor drygt. Hon är namnad Beliza, men jag behöver ett nytt smeknamn till henne, för burkompisen heter Isa, tycker det blir lite för lika. Jag mottager gärna tips på passande namn åt krullbollen; teddybebis.jpg teddybebis2.jpgVarför inte Molly? Anki
Jo, Molly är ju jättevackert  men det hette mitt marsvin som dog i våras. Hon behöver allt få ett "eget" namn kraken.
Biggan_
28-07-2008, 20:47
CITAT (Wilmer @ 22-07-2008, 23:54)  Pukor och trumpeter!!!  Det har hänt!! Jag har bestämt mig för att teddyn ska heta INDRA. Efter att ha sugit på massa namn, bland annat Saga, glömde jag att bestämma mig för ett speciellt. Stackars krake. Men nu blir det Indra och Isa är storasyster. tack för alla förslag! Kicki o småfranskorna. isa o teddyn.jpg Indra ligger underst  Indra var ju jättefint!  Har du haft dopceromoni nu då? Är du säker på att Isa är en hona?
Biggan_
31-07-2008, 09:42
Det är ju Pridefestival nu, dom har kanske blivit inspirerade!
Ja, bara de är lyckliga så är jag stolt marsvinsmor. indra
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|