Wilmer
I dag var jag och hämtade en underbar liten teddyhona på fem veckor drygt. Hon är namnad Beliza, men jag behöver ett nytt smeknamn till henne, för burkompisen heter Isa, tycker det blir lite för lika. Jag mottager gärna tips på passande namn åt krullbollen;

teddybebis.jpg

teddybebis2.jpg

Biggan_
Så söt! wub.gif Bella kanske?
Wilmer
Tyvärr inte Bella, vi har en häst i stallet som heter det.. Annars blir det kanske Bell och Isa? rolleyes.gif Nä, finurligare än så får det bli.
pimpim2
(B)Eliza = Räven den spanska räven rev en annan räv
Wilmer
Tack! Jag suger åt mig alla förslag.. kompiskram.gif
Fenja
Jag tycker att det ser ut som en Muffla biggrin.gif
Mvh
Fenja
DragonLady
Nejnejnej Fenja... det heter ju jag giggle.gif

Det får bli en Mullan då yes.gif
Fenja
Det finns många små mufflor DragonLady wink.gif men din är nog den muffligaste biggrin.gif Hon är sååååååååååååååååååå söt! wub.gif
Mvh
Fenja
CurlySue
Semla är mitt förslag
Biggan_
Doris? g.gif
Wilmer
Oj, fortsätt med förslag, Doris.. Mmmm...
Anic
Lizzie?
Grå
Teddymarsvin är ju helt ljuvliga. Vi hade ett "omplaceringsmarsvin" (ja det finns sådana ), hon var fem år och ägaren - 40-45 år- stod inte ut med att hon skulle dö så småningom - hon blev åtta år biggrin.gif
Hon hette Smulan iallafall och slogs med katten Stor-Gulingen (morbror till Lill-Gulingen) om gurkbitarna - de var lika sugna på dem bägge två. Katten var faktiskt lite rädd för henne...
Rosmarin
Amanda ? Söt är hon verkligen wub.gif !!!
Eva-Helene
Dolly, kan det vara nåt? Dels för att hon är söt som en docka, dels för att hedra Molly.
elleave
Tilda, Fluffy, Mia.... wub.gif
skogstroll
Jag har haft en teddydam som hette Vera smile.gif Sen en annan som hette Kim, en som hette Humlan (sött tycker jag)
Motti
Snorrpan är väl ett bra namn giggle.gif Himmla sött litet Marsvin
Wilmer
smiley_small_hug.gif Tack för förslag, fortsätt gärna..

Fluffy kallar jag dem per automatik happy.gif så det var passande Elle! Dolly var ju smart.. Men tänk om hon får stora spenar då?? Söt som en semla, mmmm. Vera med flera.. Snorrpan.. ja, fortsätt föreslå, jag suger på dem alla!

Kicki o de två små
Platinum
Min styvdotter har haft ett teddymarsvin som hette Snuttan, ganska charmigt till en liten teddyfröken.

Vad klingar annars fint med Isa? Isa och...g.gif Elle, Nell, Klara, Emma...
Wilmer
Sitter just och kollar namnsdagslistan.. Klara finns med där. Isa och Ida?
Eva-Helene
CITAT (Wilmer @ 24-06-2008, 14:16) *
smiley_small_hug.gif Dolly var ju smart.. Men tänk om hon får stora spenar då??

Näää! Ingen fara! D Parton gjorde ju en förstoring.... flirting.gif
Wilmer
fear.gif Visste jag inte.. rolleyes.gif
Motti
Kom på att jag hade ett marsvin för när jag var tonåring som hette My rolleyes.gif

Mvh Motti
pejori
Det finns bara ett namn på denna godingen...SAGA... hon är söt som en saga ju blush.gif blush.gif
Wilmer
Saga, My.. Fina båda två tummenupp.gif
Biggan_
CITAT (Wilmer @ 24-06-2008, 23:02) *
Saga, My.. Fina båda två tummenupp.gif

...eller Mysan!
Wilmer
Eller Gosan laugh.gif Hon kuttrar som den värsta bonntjusare när jag gosar med henne, fast i buren är hon livrädd än så länge. Jag funderar vidare på namn. Så länge heter hon "den nya"...
Anic
Nysa eller Mysa kanske tongue.gif
Wilmer
Hon kanske ska ha mellannamn också tongue.gif Svårt att välja.
Anic
Det får bli som pippi långstrump = Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump. Kärt barn har många namn sägs det ju flirting.gif
Motti
Eller ett lite mer skämtsamt namn på henne tex Maggan flirting.gif

Mvh motti
Biggan_
Har du haft dopkalas ännu?
Wilmer
wacko.gif Nej... Jag kan inte bestämma mig!! Stackars krake, just nu heter hon den nya, den som liknar Molly, "that one"... Men söt är hon ändå innocent.gif
Farbror Blå
Jag tycker Babsan hade varit bäst..
skogstroll
Pyret? Eller Tufslan (ur Mumin) smile.gif
Wilmer
Pukor och trumpeter!!! yaay.gif Det har hänt!! Jag har bestämt mig för att teddyn ska heta INDRA. Efter att ha sugit på massa namn, bland annat Saga, glömde jag att bestämma mig för ett speciellt. Stackars krake. Men nu blir det Indra och Isa är storasyster. tack för alla förslag!

Kicki o småfranskorna.

isa o teddyn.jpg

Indra ligger underst rolleyes.gif
Myosotis
Indra, vilket vackert namn!!
A-C E
CITAT (Wilmer @ 22-06-2008, 20:05) *
I dag var jag och hämtade en underbar liten teddyhona på fem veckor drygt. Hon är namnad Beliza, men jag behöver ett nytt smeknamn till henne, för burkompisen heter Isa, tycker det blir lite för lika. Jag mottager gärna tips på passande namn åt krullbollen;

teddybebis.jpg

teddybebis2.jpg

Varför inte Molly?
Anki
Wilmer
Jo, Molly är ju jättevackert wub.gif men det hette mitt marsvin som dog i våras. Hon behöver allt få ett "eget" namn kraken.
Biggan_
CITAT (Wilmer @ 22-07-2008, 23:54) *
Pukor och trumpeter!!! yaay.gif Det har hänt!! Jag har bestämt mig för att teddyn ska heta INDRA. Efter att ha sugit på massa namn, bland annat Saga, glömde jag att bestämma mig för ett speciellt. Stackars krake. Men nu blir det Indra och Isa är storasyster. tack för alla förslag!

Kicki o småfranskorna.

isa o teddyn.jpg

Indra ligger underst rolleyes.gif

Indra var ju jättefint! wub.gif Har du haft dopceromoni nu då? Är du säker på att Isa är en hona? blink.gif
Wilmer
fear.gif Jag var det tills nu... sos.gif laugh.gif
Biggan_
Det är ju Pridefestival nu, dom har kanske blivit inspirerade! dunno.gif

Wilmer
Ja, bara de är lyckliga så är jag stolt marsvinsmor. yes.gif

indra

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon