GosiaC
Hej
Jag hoppas att någon kan hjälpa mig. Jag har en stor hibiskus med tjocka grenar, ca 1 m stor och nu tror jag att jag har lyckats att övervattna den. Under sommaren brukade jag vattna den 1 ggr i veckan med 1 liter vatten + näring. När jag gjorde det för 1 vecka sedan igen reagerade den annorlunda än vanligt. Den ser vissen ut och har fått gula blad som trillar av en efter en. Den känns fortfarande fuktig i jorden och jag har en känsla av att nu när det är svalare skulle den ha haft mindre vatten. Skadan är skedd och jag hoppas att det går att rädda den på något sätt. Har ni några tips? Tyvärr är min lägenhet inte så ljus och detta gör saken inte bätte för hibiskusen. Snälla hjälp.
yla
försök att låta den få den ljusaste platsen du kan ge den o vattna inte förrän den är torr
jag har massor med trädstora hibiskusar o dom dricker ju en hel del vatten så jag tycker det verkar konstigt om du lyckats övervattna den
men ge inte upp för den kan tappa blad o komma igen iallafall
en av mina hibiskusar klippte jag ner jätte mycket nu o den e på g med en massa nya frächa blad så svår är den inte
lycka till
men du ska kolla om den fått löss då kanske du måste ducha av den o göra nåt åt lössen ,jag e inte så bra på ohyra så det får nån annan svara på
GosiaC
Tack för ditt svar. Jag har satt hibiskusen i sydläge nu, där har vi mest sol jämfört med övriga delar av lägenheten. Jag har inte sett några löss på den. Hoppas att den återhämtar sig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon